رها سازی ۲ هزار قطعه بچه‌ماهی در حال انقراض در فومن

جمعه ۲ خرداد ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۴ بازدید

رها سازی ۲ هزار قطعه بچه‌ماهی در حال انقراض در فومن
رئیس اداره محیط زیست شهرستان فومن با بیان اینکه دو هزار بچه ماهی قزل آلای خال قرمز بومی در ارتفاعات رودخانه گشت رودخان و فوشه رها سازی شد،گفت: این گونه از خطر انقراض نجات یافت
علی اصغر روشنی در مراسم رهاسازی ماهی قزل آلا با بیان اینکه هدف ما از رهاسازی این گونه از ماهی در خطر انقراض تقویت تنوع زیستی منطقه و توسعه ذخایر آب زیان در رودخانه ها و افزایش تولید و درآمد خانوارهای روستایی است، اظهار کرد: دو هزار قطعه از این گونه در رودخانه رهاسازی کردیم.
وی با اشاره به روز جهانی تنوع زیستی، افزود: ست ما با همکاری یکی از تولید کنندگان برتر شهرستان که از پرورش دهندگان ماهی قزل الا در قلعه رودخان هستند اقدام به رهاسازی این گونه شد.
رئیس محیط زیست فومن با بیان اینکه ماهی قزل الای خال قرمز ورنگین کمان از خانواده آزاد ماهیان و پر اشتها است، گفت: خال های آن در نیمه بالایی ماهی از سر تا دم قابل مشاهده است.
روشنی تصریح کرد: ماهی خال قرمز محبوبترین ماهی قابل صید در بین ماهی گیران بوده و این گونه با رودخانه آب های شیرین و زلال و سرد و تمیز و پر اکسیژن با تغذیه از حشرات و آبزیان وخزندگان زندگی می کند و طول آن تا 80 سانتیمتر نیز می رسد.
رئیس اداره محیط زیست شهرستان فومن با بیان اینکه دوهزار بچه ماهی قزل آلای خال قرمز بومی در ارتفاعات رودخانه گشت رودخان و فوشه رها سازی شد،گفت: ما با گرفتن زیر گونه مولد این ماهی در خطر انقراض و حمایت شده همزمان با روز جهانی تنوع زیستی نسبت به تکثیر و زاد آوری آن اقدام شد
منبع : خبرگزاری تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید