وزیر شیلات نروژ : حمایت از همکاری شرکت های نروژی و ایرانی

یک‌شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۶۵ بازدید
وزیر شیلات نروژ : حمایت از همکاری شرکت های نروژی و ایرانی
وزیر تجارت ، صنعت و شیلات نروژ گفت : دانش و فناوری شرکت های نروژی در خدمت همکاری با شرکت های ایرانی به ویژه پرورش ماهیان آب گرم و خاویار است

پرسنت برک که همراه یک هیات یکصدنفره از بیش از 60 شرکت شیلاتی نروژ در ایران حضور دارد ، در نمایشگاه بین المللی شیلات -آبزی پروری و صنایع وابسته در تهران گفت : هر چند سرمایه گذاری در این بخش بسیار پرهزینه است اما آینده نویدبخشی دارد و ماموریت ما تبیین زمینه های سرمایه گذاری مشترک در ایران و همکاری شرکت های نروژی با ایران است.

برک افزود: هر دو طرف به توسعه روابط اقتصادی و سرمایه گذاری مشترک شرکت های خصوصی دو کشور علاقه مندند و امضای موافقتنامه با ایران امکان تعامل اقتصادی ایمن را با شرکت ها و بانک های خارجی فراهم می کند.


وی گفت : رقابت امروز شرکت هایی خارجی با یکدیگر برای توسعه همکاری اقتصادی با ایران دیده می شود و به توافق های اولیه با ایران رسیده ایم که در هفته ها و ماه های آینده در مورد جزییات آنها با ایران گفتگو می کنیم.

وزیر شیلات ایران گفت : از همکاری های مشترک در بخش شیلات و انتقال دانش و فناوری به ایران حمایت می کنیم و تاکنون چندین شرکت نروژی در زمینه های مختلف مانند غذاهای دریایی و آبزی پروری با شرکت های ایرانی تفاهمنامه همکاری امضا کرده اند و توافق های دیگری نیز در راه است.
وی از پیشرفت روابط بخش شیلات دو کشور ابراز خرسندی کرد و گفت : ایران برای کسب و کار- بازار بزرگی است و در سفر به ایران بامردم تحصیلکرده و دارای فرهنک غنی دیدار کردم که نروژی ها می توانند و باید با آنها دوست باشند.

انعقاد 13 قرارداد شیلاتی ایران و نروژ برای پرورش 20 هزارتن ماهی در قفس

رئیس سازمان شیلات ایران هم گفت : حوزه شیلات با تولیدات خود بخش هایی از اهداف اقتصاد مقاومتی همچون توسعه صادرات غیر نفتی، افزایش امنیت غذایی و مصرف آبزیان در سبد خانوارها و توسعه داخلی را محقق می کند.

حسن صالحی در مراسم گشایش نمایشگاه بین المللی شیلات، آبزی پروری و صنایع وابسته گفت: برپایی این نمایشگاه فرصت هایی را برای سرمایه گذاری های مشترک بین بخش های خصوصی دو کشور ایجاد می کند.

وی افزود: در این نمایشگاه 80 شرکت داخلی و 15 شرکت خارجی دستاوردها و فن آوری های نوین خود را در حوزه پرورش ماهی در قفس، خوراک آبزیان، صید و صیادی ارایه می دهند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: 114 غرفه این نمایشگاه متعلق به بخش خصوصی شیلات ایران است.

وی گفت: در این نمایشگاه چهار همایش توسعه بازار، تجارت آبزیان، فرصت های سرمایه گذاری پرورش ماهی در قفس، زنجیره صنعت میگو و ماهیان خاویاری و فرصت های سرمایه گذاری صید و صیادی با تاکید بر ماهیان ریز برگزاار می شود.
رونمایی از تمبر یادبود نمایشگاه بین المللی شیلات، آبزی پروری و صنایع وابسته در مراسم آغاز به کار این نمایشگاه سه روزه، با حضور وزیر جهاد کشاورزی و وزیر شیلات نروژ، تمبر یادبود نمایشگاه بین المللی شیلات، آبزی پروری و صنایع وابسته رونمایی شد.

در این مراسم همچنین 13 قرارداد در زمینه تامین و تجهیز قفس های پرورش ماهی بین بخش های خصوصی ایران و نروژ و در حضور وزیر جهاد کشاورزی ایران و وزیر شیلات نروژ به امضا رسید.

ظرفیت این قراردادها بیش از 20 هزار تن پرورش ماهی در قفس است که در فاز نخست حدود 6500 تن آن در سال جاری اجرایی می شود.


این نمایشگاه درمساحتی به وسعت 4200 متر مربع در برج میلاد و با شرکت کشورهایی از نروژ، چین، کره جنوبی، ایتالیا، آمریکا و فرانسه از دهم تا دوازدهم مهر ماه بر پاست

منبع : صدا و سیما

دیدگاه خود را بیان کنید