پرورش میگو در چهار هزار هکتار از اراضی ساحلی بوشهر

سه‌شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۲ بازدید

پرورش میگو در چهار هزار هکتار از اراضی ساحلی بوشهر
مدیر کل شیلات استان بوشهر گفت: امسال پرورش میگو در چهار هزار هکتار از اراضی ساحلی بوشهر انجام می‌شود
حسین بهمنیاری ظهر سه‌شنبه در نشست بررسی وضعیت پرورش میگو در استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت های بسیار خوبی برای تولید و پرورش و همچنین صید انواع آبزیان است.
وی با اشاره به پایان زمان صید میگو در آب‌های استان بوشهر، بیان داشت: طی 38 روز صید در آب‌های استان بوشهر، صیادان موفق به صید بیش از یک هزار و 477 تن میگو شدند.

مدیر کل شیلات استان بوشهر با اشاره به کاهش 39 درصدی میزان صید امسال به نسبت سال گذشته، اضافه کرد: بهترین گونه میگوی خلیج فارس، میگوی ببری سبز است که از 85 درصد میگوهای صیادان استان بوشهر از این نوع است.

پرورش ماهی در قفس در 10 هکتار اراضی ساحلی

وی در ادامه به رهاسازی 1.3 میلیارد قطعه بچه میگو برای پرورش در اراضی ساحلی استان بوشهر طی سال جاری خبر داد و افزود: پرورش میگو در 10 سایت ساحلی در قالب سه هزار و 286 استخر انجام می شود.

بهمنیاری به پرورش میگو در چهار هزار هکتار از اراضی ساحلی استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته امسال شاهد تولید بیش از 12 هزار تن میگو در اراضی پرورشی استان بوشهر خواهیم بود.

وی با بیان اینکه امسال 10 هکتار از اراضی پرورش میگو پس از برداشت محصول به صورت آزمایشی به پرورش ماهی اختصاص می‌یابد، ادامه داد: در این سایت‌ها چهار نوع ماهی سیباس، سبیتی، هامور و شانک در قفس پرورش داده خواهد شد

منبع : خبرگزاری مهر

دیدگاه خود را بیان کنید