راه‌اندازی بزرگ‌ترین مرکز پرورش ماهیان خاویاری خاورمیانه در مازندران

یک‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۴ بازدید
راه‌اندازی بزرگ‌ترین مرکز پرورش ماهیان خاویاری خاورمیانه در مازندران

امنیتی استاندار مازندران با اشاره به اینکه در حال حاضر 60 قفس پرورش ماهی در دریا انداخته شده است، گفت: بزرگ‌ترین مرکز پرورش ماهیان خاویاری خاورمیانه در استان مازندران راه‌اندازی شده است

علی‌رضا یونسی‌رستمی، شنبه شب در همایش "در امتداد امید" حامیان دولت تدبیر و امید، گرامیداشت حماسه 24 خرداد در تالار میلاد نکا، اظهار کرد: مذاکره هسته‌ای و به نتیجه رسیدن برجام مسأله مهمی بود که در دولت روحانی اتفاق افتاد و بعد از 12 سال، با تدبیر دولت روحانی و تیم شجاع، امین و متعهد هسته‌ای کشورمان، به سرانجام رسید.

وی با بیان اینکه زمانی که دولت تدبیر و امید، دولت را در اختیار گرفت در شرایط مناسبی نبودیم و فضای تهدیدهای مختلفی بر کشور حاکم بود که در چنان شرایطی، رهبر معظم انقلاب " نرمش قهرمانانه" را مطرح کردند که با تدبیر رهبری و اجرای عالمانه تیم مذاکره‌کننده به ثمر رسید.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار مازندران با اشاره به شرایط ایران اسلامی در دوران قبل از برجام خاطر نشان کرد: در شرایطی قرار داشتیم که غرب به سرکردگی آمریکا دنبال کاهش تولیدات نفتی ما بود تا آن را به صفر برساند و به مرحله‌ای برسیم که نفت را در برابر غذا صادر کنیم.

این مسؤول ادامه داد: در شرایط بعدی، خریداران نفت ما را کم کرده و به پنج کشور محدود کردند و به دنبال به صفر رساندن این مسأله نیز بودند تا تولید محدود و خرید صفر را نهایی کنند و به نوعی به دنبال تحریم کامل ایران بودند و همچنین از 17 بانک عمده جهان، تعدادی از بانک‌ها را به دلیل دور زدن تحریم علیه ایران به 9.5، 5 و 3.5 میلیارد دلار جریمه کردند و به همین دلیل، برخی بانک‌ها نیز به دلیل این جرائم سنگین، وارد معامله با ایران نمی‌شدند و نمی‌شوند.

یونسی اضافه کرد: فکر اجماع علیه ایران، تصمیم‌گیری برای اجرایی کردن عملیات نظامی، وارد شدن به مذاکره سخت و اینکه ایران حق غنی‌سازی انرژی هسته‌ای را ندارد از جمله مشکلاتی بود که توسط غرب و به سردمداری آمریکا علیه ما ایجاد شده بود که ما نیز خط قرمز خود را در داشتن انرژی هسته‌ای دانستیم و با تلاش به آن دست یافتیم.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار مازندران با اعلام اینکه شکوهمندترین انتخابات در دولت روحانی رقم خورد و در استان مازندران حتی یک صندوق و یک رأی باطل نشد، افزود: اعتراض‌های مختلف برای صندوق‌های رأی انجام شد که شمارش شد اما تغییری در نتیجه انتخابات حاصل نشد و این بیانگر شایستگی و وفای عهد دولت، در قبال ملت بود.

این مسؤول در ادامه با اشاره به وضعیت استان و تغییر و تحولات مختلف در آن گفت: همه فرمانداران به‌جز یک فرماندار که جابه‌جا شد، تغییر کردند و در سطح همه معاونان، بخشداران و مدیران تغییرات ایجاد شد اما دولت، دولت اعتدال است و از ظرفیت‌های مختلف استفاده می‌کند و به دنبال وحدت ملی است تا به دور از کدورت، کینه و اختلافات، نظام به سرانجام برسد.

یونسی با تأکید بر عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبری، یادآور شد: نهادینه کردن این مسأله مهم به‌عنوان دغدغه رهبری باید در دستور کار مدیران قرار گیرد و در این راستا با تمام توان وارد شده و موجب رشد اقتصادی شویم.

مازندران فاقد شرکت‌های بزرگ و بین‌المللی در تجارت خارجی است

وی با اعلام اینکه مازندران فاقد شرکت‌های بزرگ بین‌المللی در تجارت خارجی است، یادآور شد: این مهم‌ترین مشکل و معضل فعلی استان مازندران است که باید برای راه‌اندازی آن فعال شویم تا از تجارت توانمند خارجی استفاده کنیم.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار مازندران گفت: در شرایط فعلی و با توجه به نبود شرکت‌های بزرگ بین‌المللی در تجارت خارجی، شرکت مشترک مازندران و روسیه راه‌اندازی شده و در حال انجام کارها برای صادرات است.

این مسؤول با بیان اینکه صادرات از گره‌های کور استان مازندران در طول سال‌های مختلف بوده است، افزود: این معضل و مشکل با همکاری با کشورهای حاشیه خزر و روسیه و رایزنی‌های انجام گرفته، برطرف شده است و نخستین محموله شرکت کاله به روسیه صادر شده است و همچنین مرغ مازندران به افغانستان و عراق صادر شده است.

اقتصاد دریایی در مازندران مورد توجه قرار گیرد

وی همچنین با بیان اینکه اقتصاد دریایی یکی از مهم‌ترین عوامل توسعه و رشد اقتصادی و از مهم‌ترین و پردرآمدترین اقتصاد در بین کشورهای مختلف است، اظهار کرد: مازندران با توجه به داشتن دریای خزر، از اقتصاد دریایی در حوزه گردشگری، اشتغال و... استفاده نمی‌کند که استفاده از این صنعت می‌توان رشد و پیشرفت‌های مختلفی را ایجاد کند و باید به فکر رونق اقتصاد دریایی در مازندران باشیم.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار مازندران پرورش ماهی در قفس را یکی از راه‌های استفاده مناسب از اقتصاد دریایی دانست که این کار و اشتغال از رامسر آغاز و اکنون در جویبار نیز عملیاتی شده است و باید شرایطی فراهم شود تا این اشتغال در شرق مازندران نیز رونق پیدا کند.

این مسؤول افزود: در حال حاضر 60 قفس در دریا انداخته شده است و بزرگ‌ترین مرکز پرورش ماهیان خاویاری خاورمیانه در استان مازندران راه‌اندازی شده است و این اشتغال‌زایی پردرآمد باید در دستور کار همگان قرار گیرد و در عرصه‌های مختلف آبزیان، مرکبات و... با استفاده از روش‌های نوین، به رشد و توسعه برسیم.

یونسی در پایان با تأکید بر ایجاد تحول در اقتصاد منطقه شرق مازندران گفت: از ظرفیت‌های بسیار خوب و مناسبی در شرق استان مازندران برخوردار هستیم که باید با برنامه‌ریزی، هم‌فکری و تعامل برای این منظور تلاش شود و مسؤولیت سنگینی بر عهده فرمانداران و مسؤولان است تا اقتصاد دریایی را در شرق مازندران رونق داده و موجب شکوفایی در این منطقه شوند

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید