ساماندهی خورها درمحدوده شهر بندرعباس جزء وظایف شرکت آب منطقه ای نیست

جمعه ۲۲ فروردین ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۵ بازدید

ساماندهی خورها درمحدوده شهر بندرعباس جزء وظایف شرکت آب منطقه ای نیست
مدیرعامل شرکت آب منطقه هرمزگان گفت: ساماندهی خورها در محدوده شهر بندرعباس بر عهده آب منطقه ای نیست و جزء وظایف این شرکت محسوب نمی گردد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه هرمزگان گفت: ساماندهی خورها در محدوده شهر بندرعباس بر عهده آب منطقه ای نیست و جزء وظایف این شرکت محسوب نمی گردد.
محمدباقر حیدریˈ در جلسه شورای اسلامی شهر بندرعباس در راستای تعیین وضعیت خور شیلات و خور گورسوزان اظهار داشت: در صورت تامین اعتبارات لازم و تمایل شهرداری بندرعباس برای همکاری با شرکت آب منطقه ای هرمزگان در ساماندهی خورها ، آمادگی خود را برای انجام این کار اعلام می نماییم.

حیدری تصریح کرد: پروژه ساماندهی و زیباسازی ˈخور گورسوزانˈ بندرعباس که سال گذشته به شرکت آب منطقه ای هرمزگان واگذار شده ، نیازمند 22 میلیارد تومان اعتبار است.

وی با بیان اینکه تاکنون، در مجموع شرکت آب منطقه ای برای اجرای این طرح اعتباری برابر با یک میلیارد و 400 میلیون تومان را دریافت کرده ، افزود: از این رقم 500 میلیون تومان از محل اعتبارات خشکسالی، 500 میلیون تومان از محل اعتبارات استانی و بخشی دیگر نیز از محل اعتبارات ملی تامین شده است.

حیدری با بیان اینکه آب منطقه ای هرمزگان هیچ اعتباری از محل منابع داخلی خود ندارد که صرف این پروژه کند، تصریح کرد: تاکنون رایزنی های لازم برای تخصیص این اعتبار با استانداری و سایر مراجع مرتبط انجام داده ایم.

نائب رییس شوای اسلامی شهر بندرعباس نیز در این جلسه با اشاره به تعهدات صورت گرفته در خصوص ساماندهی و بهسازی خور گورسوزان توسط آب منطقه ای هرمزگان گفت: هر کدام از دستگاهها باید به تعهدات خود پایبند باشند و آن را عملی نمایند، حتی اگر این تصمیمات در دوره مدیریت های قبلی صورت گرفته باشد.

ˈرضا حیدری زادهˈ در خصوص بهسازی خورشیلات و گورسوزان گفت: طبق تصمیمات اتخاذ شده مقرر گردید ساماندهی و بهسازی خور شیلات توسط شهرداری بندرعباس و خورگورسوزان توسط شرکت آب منطقه ای هرمزگان صورت گیرد.

وی ادامه داد: طبق توافقات صورت گرفته شهرداری بندرعباس به تعهدات خود عمل نموده و همانگونه که مشهود است خورشیلات دارای پیشرفت فیزیکی خوبی می باشد.

حیدری زاده تصریح کرد: این در شرایطی است که خور گورسوزان پیشرفت فیزیکی قابل توجهی نداشته که این امر باید هر چه سریعتر پیگیری و اقدامات لازم در این راستا صورت گیرد.

وی بر تشکیل جلسه در خصوص تامین اعتبارات لازم و مدت زمان تعیین شده در راستای بهسازی و ساماندهی پروژه خورگورسوزان تاکید کرد.

خورها به عنوان یک منظر زیبای شهری دارای محیطی مطلوب و ظرفیتی مناسب می باشند اما متاسفانه در بندرعباس خورها با آلودگی های متعدد و آزار دهنده مشکلات زیادی برای اهالی شهر ایجاد نموده اند.

ساماندهی این خورها همواره مورد تاکید و درخواست مسوولان ارشد استان و نماینده ولی فقیه در هرمزگان می باشد
منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی

دیدگاه خود را بیان کنید