بیش از یک میلیون قطعه بچه ماهی در استخرهای دو منظوره زنجان رهاسازی شد

یک‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۹ بازدید

بیش از یک میلیون قطعه بچه ماهی در استخرهای دو منظوره زنجان رهاسازی شد
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان از رها سازی بیش از یک میلیون قطعه بچه ماهی سردآبی در استخرهای دو منظوره کشاورزی از ابتدای سال جاری تاکنون در این استان خبر داد
محمود صیادبورانی افزود: با شروع فعالیت کشاورزی، از ابتدای سال جاری تاکنون رهاسازی بچه ماهیان قزل آلا در استان زنجان آغاز شده است.
وی یادآورشد: آبزی پروری با استفاده از آب چاه های کشاورزی، به منظور استفاده بهینه و دو منظوره از منبع آبی در فصل کشاورزی انجام می شود.

صیادبورانی تصریح کرد: با رها سازی بچه ماهی در استخرهای موجود و غنی سازی خروجی این مزارع با انواع کودهای فسفاته و ازته، علاوه بر تولید ماهی ˈغذای سلامتیˈ در مصرف کودهای شیمیایی در اراضی بهره مند از پساب این مزارع نیز صرفه جویی چشمگیری بعمل می آید.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: سال گذشته در بیش از 400 باب از مزارع دو منظوره کشاورزی حدود چهار هزارو 700 تن ماهی قزل آلا تولید و به بازار مصرف عرضه شد.

صیادبورانی ابرازکرد: بااین فعالیت حدود یکهزارو 500 تن درمصرف کودهای شیمیایی صرفه جویی و بیش از 400 میلیارد ریال نیز درآمد حاصله از این فعالیت عاید کشاورزان آبزی پرور شد.

وی اظهارکرد: 530 نفر از کشاورزان نیز به طور مستقیم سال گذشته در فعالیت آبزی پروری مشغول بودند
منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی

دیدگاه خود را بیان کنید