مرکز تحقیقات و آموزش ماهیگیری کشور در همدان راه اندازی شد

سه‌شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۶۶ بازدید

مرکز تحقیقات و آموزش ماهیگیری کشور در همدان راه اندازی شد
نخستین مرکز تحقیقات، پژوهش و آموزش ماهیگیری کشور، شامگاه یکشنبه در شهر همدان راه اندازی شد.
رییس هیات ورزش های همگانی همدان در این مراسم گفت: ماهیگیری ورزشی بسیار سالم و مفرح هست که در تمام دنیا به خصوص ایران دوستداران زیادی دارد و در استان همدان نیز علاقه مندان به این ورزش کم نیستند.
هادی سبزواریˈ افزود: باتوجه به کثرت علاقه مندان به ورزش ماهیگیری و نیز سازماندهی مناسب این ورزش اقدام به راه اندازی کمیته ماهیگیری تحت پوشش هیات ورزش های همگانی کردیم.

وی بیان داشت: در حال حاضر بیش از یک هزار نفر در استان همدان به صورت پراکنده به ورزش ماهیگیری می پردازند اما برای سازماندهی آنها و برگزاری رقابت های منظم و منسجم نیاز به تشکیل کمیته ماهیگیری بود و از این پس براساس قوانین و مقررات و نیز در چارچوب تقویم سالیانه هیات ورزش های همگانی، برنامه های این کمیته اجرایی می شود.

وی با قدردانی از دکتر ˈاکبر مقدادیˈ در واگذاری ساختمان پزشکی خود برای ایجاد مرکز تحقیقات و آموزش ماهیگیری گفت: امیدواریم با راه اندازی این مرکز شاهد دستاوردهای علمی مناسب در راستای کمک به توسعه مناسب این ورزش مهیج باشیم.

رییس کمیته ماهیگیری هیات ورزش های همگانی استان همدان نیز در خصوص گشایش این مرکز گفت: این مرکز با هدف تحقیق، پژوهش و آموزش در خصوص تکنیک های ماهیگیری، معرفی انواع ماهی ها، تجهیزات ماهیگیری، مکان های ماهیگیری، روش ها و مدل های ماهیگیری، ماهگیری در فصول مختلف سال و پیشرفته ترین فعالیت های ماهیگیری در سطح جهان فعالیت رسمی خود را آغاز کرده است.

ˈرضا سیستانی ˈبیان داشت: در این مرکز تحقیق، پژوهش و آموزش، 40 کارشناس خبره با گرایش های مختلف و مرتبط با ماهی و ماهیگیری فعالیت دارند و مکان مرکز توسط دکترˈاکبر مقدادیˈ از پزشکان طب و درمان همدان اهدا شده است.

سیستانی اظهار داشت: این مرکز با مجوز رسمی از سوی فدراسیون ورزش های همگانی و اداره ورزش و جوانان استان همدان فعالیت دارد و شیلات و شهرداری نیز با مرکز همکاری لازم را داشته اند.

وی با اشاره به اینکه بازدید از مرکز تحقیق و پژوهش و آموزش برای ماهیگیران آزاد است، یادآور شد: با راه اندازی این مرکز واقع در آرامگاه بوعلی سینا همدان، کوچه هواپیمایی، ساختمان طلوع، سعی داریم ورزش ماهیگیری را به صورت علمی و اصولی در جامعه ترویج بدهیم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین برای نخستین بار در کشور دفتر کمیته ماهیگیری به صورت مستقل از هیات ورزش های همگانی در همدان راه اندازی شد تا با امکانات بهتری این ورزش مفرح را توسعه دهیم.

در آیین گشایش این مرکز تحقیقات و آموزش ماهیگیری ˈعلی تعالی ˈ فرماندار همدان و سید ˈعبدی افتخاریˈ مدیرکل ورزش و جوانان این استان حضور داشتند
منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی

دیدگاه خود را بیان کنید