صید بیش از 570 تنی ماهی استخوانی در دریای مازندران

یک‌شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۶۱ بازدید
صید بیش از 570 تنی ماهی استخوانی در دریای مازندران

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات مازندران گفت: از ابتدای فصل صید تا 10 آذر ماه امسال 571 تن انواع ماهیان استخوانی صید شد.

عباس‌علی شیخ‌تبار در شهرستان ساری، اظهار کرد: از ابتدای فصل صید تا 10 آذر ماه امسال 571 تن انواع ماهیان استخوانی توسط 53 تعاونی فعال پره استان صید شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 41 درصد افزایش یافت.

وی با اشاره به صید 179 تن ماهی سفید در مازندران، اضافه کرد: میزان صید ماهی صید نسبت به مدت مشابه سال گذشته 20 درصد رشد داشت.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات مازندران بیان کرد: همچنین میزان صید ماهی کفال 378 تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 69 درصد افزایش یافت.

شیخ‌تبار ادامه داد: میزان صید ماهی کپور از آغاز صید تا 10 آذر ماه امسال 645 کیلوگرم بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 92 درصد کاهش داشت.

وی تصریح کرد: تلاش صیادی از آغاز صید تا 10 اذر ماه امسال 5هزار و 662 مرحله بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15 درصد رشد داشت.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات مازندران با بیان اینکه دهه نخست اذر ماه امسال شاهد کاهش شدید دما و یخ‌بندان در استان بودیم، اضافه کرد: با توجه به برف و سرما تعداد روزهای پره‌کشی در این مدت حدود 4 یا 5 روز بود.

شیخ‌تبار در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر کاهش صید ماهی به دلیل ذوب برف و تلخ شدن آب، افزود: با توجه به ریزش نزولات جوی، سرما و یخ‌بندان و یکنواخت بودن دمای هوا ماهی به اعماق رفته و بسیاری از روزها صید صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه در میان صیادان سنتی به‌عنوان چله کشی مرسوم است، افزود: چله کشی از ابتدای دی تا نیمه دوم بهمن است که در این ایام ماهی به‌دلیل برودت هوا به اعماق آب می‌رود و پس از گذشت این ایام تا فصل بهار دوباره صید ماهی به اوج خود می‌رسد.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات مازندران در پایان گفت: در مجموع می‌توان گفت وضعیت صید ماهی امسال مطلوب است

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید