یک سوم ماهی‌های زینتی کشور در اصفهان تولید می‌شود

پنج‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۶۳ بازدید


یک سوم ماهی‌های زینتی کشور در اصفهان تولید می‌شود
مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان از تولید ۵۴ میلیون قطعه ماهی زینتی در سال ۹۲ در اصفهان خبر داد و گفت: از این نظر، استان اصفهان دارای رتبه نخست کشور بوده و یک سوم ماهی‌های زینتی کشور در اصفهان تولید می‌شود
محمد رضا عباسی در مراسم اختتامیه سومین نمایشگاه اختصاصی گل و گیاه، گیاهان دارویی و ماهی‌های تزیینی اصفهان اظهار کرد: یک سوم ماهی زینتی کشور در اصفهان تولید می‌شود.
وی حضور تولیدکنندگان و بهره‌برداران ماهی‌های زینتی را در این نمایشگاه قابل تقدیر دانست و بیان کرد: فرهنگ شناسایی ماهی‌های زینتی در کشور باید از طریق همین نمایشگاه‌ها توسعه یابد چرا که عامه مردم فقط ماهی قرمز را می‌شناسند.
مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان ساخت شهرک تولید، عرضه و صادرات ماهی‌های زینتی در اصفهان را پیشنهاد کرد و گفت: ساخت این شهرک در توسعه این صنعت و نیز جذب گردشگر در اصفهان بسیار مؤثر است.
سومین نمایشگاه اختصاصی گل و گیاه، گیاهان دارویی و ماهی های تزیینی 27 فروردین تا 1 اردیبهشت ماه با حضور 170 مشارکت کننده در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان برگزار شد و شب گذشته با تقدیر از تولیدکنندگان برتر انواع گل، گل‌های آپارتمانی، باغچه‌ای و فصلی، درخت و درختچه و ماهی‌های زینتی به کار خود پایان داد.
هیئت داوران از میان اساتید گروه‌های شیلات و باغبانی دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه آزاد خوراسگان و دانشگاه علمی-کاربردی، محققان و کارشناسان گل و گیاه بودند
منبع : خبرگزاری تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید