بازارچه عرضه آبزیان اراک به‌زودی تجهیز و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد

شنبه ۸ آبان ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۱ بازدید
بازارچه عرضه آبزیان اراک به‌زودی تجهیز و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد

مدیر شیلات و آبزیان جهادکشاورزی استان مرکزی گفت: عملیات تجهیز و بهره‌برداری تنها بازارچه عرضه آبزیان استان در شهر اراک پس از گذشت ۸ در روزهای آینده راه‌اندازی می‌شود

حسن اکبری با اشاره به راه‌اندازی تنها بازارچه عرضه آبزیان در اراک اظهار داشت: این بازارچه با هدف ساماندهی مراکز خرد عرضه آبزیان، دسترسی آسان مردم به محصولات شیلاتی، کمک به افزایش سرانه مصرف آبزیان، نظارت بهداشتی بر محصولات شیلاتی قابل عرضه، ایجاد تنوع در آبزیان مصرفی و عرضه زنده آبزیان راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: این بازارچه که با نظارت و همکاری شیلات استان و مشارکت بخش خصوصی در اراک راه‌اندازی شده 2 هزار مترمربع مساحت داشته و 18 غرفه دارد.

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی تصریح کرد: استقرار این بازارچه در مرکز شهر اراک یکی از مزایای این بازارچه است و با توجه به اینکه اراک یکی از کلانشهرهای کشور است این فرصت وجود دارد تا تعداد این بازارچه‌ها در نقاط مختلف شهر افزایش یابد.


اکبری بیان کرد: این بازارچه مجهز به تونل انجماد، سردخانه زیر صفر و بالای صفر همچنین سالن فرآوری و بسته‌بندی آبزیان است و به منظور تشویق و راهنمایی مردم به مصرف بیشتر آبزیان، محیط بازارچه به نحوی طراحی و احداث شده که امکان برگزاری کلاس‌های آموزشی درباره آشنایی با روش‌های مختلف پخت آبزیان در این بازارچه وجود دارد و با استقرار کارشناس فنی مزایای استفاده از آبزیان در حین خرید برای مردم توضیح داده می‌شود.

وی عنوان کرد: استان مرکزی با میانگین سرانه مصرف 8.4 کیلوگرم در سال در بین استان‌های غیرساحلی رتبه هفتم کشور را به خود اختصاص داده است.

منبع : تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید