پارک ملی دریایی نای بند عسلویه بوشهر از زباله پاک شد

جمعه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۰ بازدید

پارک ملی دریایی نای بند عسلویه بوشهر از زباله پاک شد
پارک ملی دریایی نایبند در جنوب استان بوشهر با مشارکت شرکت های نفتی و گازی مستقر در عسلویه ، شهرداری این شهر و شهر نخل تقی و جمعی از مسوولان زیست محیطی به مناسبت هفته زمین پاک ، از زباله ها پاک شد.
رییس پارک ملی دریایی نایبند و اداره محیط زیست عسلویه گفت: به رسم هر سال در منطقه عسلویه به مناسبت روز زمین پاک، اداره حفاظت محیط زیست برای پاکسازی طبیعت فراخوان عمومی می دهد.

مصطفی موذنی افزود: درسال 92 استقبال از برنامه زمین پاک بسیار محدود بود اما امسال این استقبال به نحو چشمگیری افزایش یافت به گونه ای که همه شرکت های مستقر در عسلویه در یک برنامه مدون با نظارت اداره محیط زیست برای پاکسازی سواحل و عرصه های طبیعی نایبند مشارکت کردند.

وی ادامه داد:دراین برنامه سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس،شرکت نفت وگاز، شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، مجتمع های پتروشیمی های عسلویه، شهرداری نخل تقی و عسلویه و جمعی از فعالان زیست محیطی مردم نهاد منطقه حضوری پر شور داشتند که قابل تقدیر است.

رییس پارک ملی دریایی نای بند عسلویه گفت: نایبند به عنوان یگانه منطقه گردشگری شهرستان عسلویه درابتدای هر سال شاهد حضور گردشگران زیادی است ولی ارمغان گردشگری برای طبیعت این منطقه، زباله است.

موذنی با اشاره به حجم بالای زباله پراکنده شده در طبیعت گفت: حجم زباله به حدی است که باید برنامه هایی مانند روز زمین پاک به تناوب تکرار شود و افزون بر این آموزش، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در راس همه فعالیت ها قرار گیرد.

پارک ملی دریایی نایبند در 25 کیلومتری عسلویه واقع شده است و یکی از جنگل های حرا در سواحل جنوبی ایران در این پارک قرار دارد .

این پارک زیستگاه گونه های مختلفی از آبزیان ، پرندگان و دوزیستان است. از پرندگان موجود در این مکان می توان به مرغ ماهیخوار، حواصیل، لک لک و پلیکان اشاره کرد . مرغابی و مرغ دریایی ، خرچنگ، مار دریایی، شیلو، کلینگ (نوعی از صدف) و انواع مختلف قورباغه نیز در این پارک وجود دارد.

دوم تا هشتم اردیبهشت به عنوان هفته زمین پاک نامگذاری شده است
منبع : خبرگزاری تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید