رایزنی با وزیر کار برای حل مشکلات صیادان مازندران

شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۶۶ بازدید

رایزنی با وزیر کار برای حل مشکلات صیادان مازندران
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران پرداخت 27 درصدی بیمه صیادان را از جمله مشکلات مطرح شده دانست و گفت: سعی می‌کنیم با رایزنی استاندار و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیگیری لازم را انجام دهیم
علی بابایی کارنامی در حاشیه نخستین همایش صید و صیادی مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابلسر اظهار داشت: در سالی که به نام سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی رهبر معظم انقلاب نامگذاری شده است با آسیب‌شناسی در بخش تعاون تصمیم گرفتیم به آموزش اتحادیه‌های تخصصی تحت پوشش بپردازیم.
وی با بیان اینکه 25 اتحادیه تخصصی در پوشش اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی مازندران فعالیت می‌کنند،بیان داشت: این 25 اتحادیه از یک منظر دارای بنگاه اقتصادی در مراوده با دستگاه‌های اجرایی مختلف هستند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران تصریح کرد: بخش تعاون یک سیستم فرابخشی و یک نهاد عمومی است که لازم است از اطلاعات جامع‌تری نسبت به موضوعات مختلف بهره‌مند شود.
بابایی با بیان اینکه برای ترویج آموزش و نظارت بیشتر درصدد برگزاری سه همایش منطقه‌ای در سطح استان هستیم، عنوان کرد: نخستین همایش ما همایش صید و صیادی بود که با حضور مسئولان شیلات، سازمان تامین اجتماعی و نماینده وزارت بیمه برگزار تا نظرات متقابل بین ما و این افراد درباره اتحادیه پره بیان شود و به رفع مشکلات این حوزه بپردازیم.
این مسئول پرداخت 27 درصدی بیمه صیادان را از جمله مشکلات مطرح شده در این همایش دانست و گفت: سعی می‌کنیم با رایزنی استاندار و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیگیری لازم را انجام دهیم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران نظارت بر کار را از دیگر وظایف خود برشمرد و افزود: قرار شد بر اتحادیه‌های مادر مثل اتحادیه پره که حدود 55 شرکت را در بر دارد نظارت کرده و به آموزش آنها بپردازیم.
بابایی در پایان اذعان داشت: قرار شد بعد از این همایش درباره بحث سخت و زیان‌آور بودن این شغل نیز مکاتبه‌ای انجام و تدابیر لازم اتخاذ شود
منبع : خبرگزاری فارس

دیدگاه خود را بیان کنید