تولید و ارسال 2.5 میلیون قطعه بچه ماهی سوف در آذربایجان غربی به سایر استانها

سه‌شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۹ بازدید

تولید و ارسال 2.5 میلیون قطعه بچه ماهی سوف در آذربایجان غربی به سایر استانها
مدیرشیلات و آبزیان آذربایجان غربی ازتولید و ارسال 2.5 میلیون قطعه بچه ماهی سوف تولید و به استانهای متقاضی در سالجاری ارسال می شود
محمد شیرولیلو در دیدار با رئیس و معاونان سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اظهارداشت: به دنبال تكثير موفقیت آمیز ماهيان سوف در مرکز تكثير و پرورش ماهيان بومي و گرمابي شهید كاظمي پلدشت بیش از شش ميليون قطعه لارو بچه ماهي سوف در سال گذشته تولید شد و ما امسال نیز آمادگی داریم بیش از 5 میلیون قطعه لارو ماهی سوف و دو و نیم میلیون قطعه بچه ماهی سوف تولید و به استانهای متقاضی ارسال کنیم .

وی همچنین از پیش بینی تولید بیش از 17 هزار و 500 تن انواع آبزیان در استان در سالجاری خبرداد و افزود: این میزان تولید در مقایسه با سال قبل از رشد 9 درصدی برخوردار است و استان در بین استانهای غیرساحلی کشور مقام نخست را به خود اختصاص داده است.

شیرولیلو با بیان اینکه تاکنون در استان آذربایجان غربی تعداد 550 مرکز و مزرعه تکثیر و پرورش آبزیان راه اندازی شده که در حال فعالیت هستند عنوان کرد: با توجه به اهميت اقتصادي ماهي سوف در توليدات آبزيان استان، با تولید این بچه ماهیان ضمن تامین بچه ماهی مورد نیاز مزارع پرورش ماهی استان مازاد آن نیز به استانهای همسایه از جمله آذربایجان شرقی ، اردبیل ، کرمانشاه ، گیلان و مازندران صادر می شود.
شیر ولیلو همچنین یادآور شد : انواع ماهیان گرمابی و ماهیان سردآبی از جمله قزل‌آلا و چهار گونه کپور از گونه فیتوفاک، بیگ هد، آمور و کپور معمولی از جمله ماهیان پرورشی آذربایجان غربی هستند که در مراکز و مزرعه های تکثیر استان پرورش داده می‌شود.
مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی گفت: به منظور ترویج فرهنگ مصرف ماهی و بالابردن سرانه مصرف آن در بین مردم ،پنج بازار عرضه مستقیم و بهداشتی آبزیان در استان در شهرستان‌های ارومیه، پلدشت، مهاباد، و سد حسنلو نقده فعالیت می‌کنند و بیش از 30 مرکز فروش آبزیان در سطح استان وجود دارد.
شیرولیلو یاد آور شد: همزمان با آغاز هفته جهاد کشاورزی به منظور استفاده بهينه از عوامل توليد، بررسي موانع، چالش ها و افق هاي پيش رو در پرورش آبزیان درسطح استان، مدیر کل بودجه و تشکیلات سازمان شیلات ایران، معاون برنامه ریزی و امور مالی این سازمان و مدیر کل شیلات گلستان نیز از نزدیک با رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی دیدار و گفتگو کردند.
در این دیدارحاضران بر ضرورت تحقق و نوآوری در نظامهای بهره برداری و استفاده بهینه از فرصتهاو امکانات برای توسعه آبزی پروری و افزایش تولید در استان و لزوم همکاری و مشارکت بیشتر مدیریت شیلات با جهاد کشاورزی در تحقق برنامه های اجرایی تاکید کردند.
منبع : خبرگزاری مهر

دیدگاه خود را بیان کنید