پیش بینی تولید سه هزار تن ماهی گرمابی در استان کرمانشاه

یک‌شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۸۰ بازدید

پیش بینی تولید سه هزار تن ماهی گرمابی در استان کرمانشاه
مدیرکل شیلات استان کرمانشاه گفت: در سال 93 بیش از 5/1 میلیون قطعه گونه های مختلف ماهیان گرمابی در مجتمع شهدای قصرشیرین رها سازی شده که پیش بینی می کنیم، سه هزار تن پروتئین سفید تولید شود.
روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه به نقل از کیومرث شهبازی افزود: کرمانشاه یکی از استان های مستعد آبزی پروری کشور است به گونه ای که آبزیانی همچون ماهیان گرمابی، سردآبی، خاویاری و میگوی آب شیرین در این استان تولید و به بازارهای مصرف عرضه می شود.
شهبازی تصریح کرد: مجتمع بزرگ پرورش ماهیان گرمابی شهدای قصرشیرین به عنوان سومین مجتمع بزرگ پرورش ماهیان گرمابی کشور حدود یک دهه است که به تولید انواع گونه های ماهیان گرمابی و میگوی آب شیرین فعالیت داشته و کرمانشاه را پس از استان های ساحلی به چهارمین استان فعال و پیشرو در تولید ماهیان گرمابی تبدیل کرده است.

مدیرکل شیلات استان خاطرنشان کرد: در سال 93 با مدیریت جهادی و عزم همگانی مدیران این مجتمع برای اولین بار کار رها سازی 5/1 میلیون قطعه گونه های مختلف ماهیان گرمابی شامل 25 تا 30 درصد کپور ماهی، 40 تا 50 درصد فیتوفاگ، 15 تا 20 درصد آمور و پنج تا 10درصد بیگ هد با وزن میانگین 50 گرم و سطح آبگیری 550 هکتار آغاز شده است
منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی

دیدگاه خود را بیان کنید