توسعه پایدار صنعت آبزی پروری از سیاست های مهم شیلات است

دوشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۵ بازدید

توسعه پایدار صنعت آبزی پروری از سیاست های مهم شیلات است
مدیرکل شیلات گیلان گفت: سیاست شیلات توسعه هرچه بیشتر و پایدارتر صنعت آبزی پروری، صید و صیادی در جامعه است
حجت سعیدی در نشست بررسی وضعیت صید و صیادی استان افزود: هرگونه تلاش برای افزایش تولید و تامین نیاز داخلی از یكسو و بازاریابی مناسب و صادرات محصولات شیلاتی قابل رقابت با سایر كشورها از طرف دیگر كمك بسیار چشمگیری در چرخه اقتصادی كشور دارد.
وی اظهارداشت: سیاست های شیلات توسعه هرچه بیشتر و پایدارتر صید و صیادی و صنعت آبزی پروری در جامعه است.
مدیرکل شیلات گیلان گفت: برای حفظ انفال و گونه های منحصر بفرد دریای خزر به ویژه ماهیان رودکوچ بعنوان میراثی ارزشمند برای نسل های آینده ایجاد هماهنگی و برنامه ریزی لازم به لحاظ تامین اعتبارات برای لایروبی رودخانه ها و پیشگیری از آلودگی ها به عنوان یک الزام مطرح است.
وی افزود: اهمیت مدیریت شیلات به دلیل سهم آبزیان در تامین بخشی از امنیت غذایی و نیاز روزانه پروتئین مصرفی جامعه روز به روز در حال گسترش است.
سعیدی اظهارداشت: شیلات همانند سایر بخش های کشاورزی در برنامه های مختلف توسعه اهمیت بسزایی دارد.
وی همچنین اذعان داشت: توجه به ظرفیت های بالقوه بخش شیلات برنامه ریزی ها و سیاست گذاری های لازم در زمینه جذب سرمایه از یکسو و ارتقای بهره وری سرمایه از سوی دیگر امری ضروری است.
مدیرکل شیلات گیلان افزود: با توجه به اهمیت آبزیان در سبد غذایی جامعه و نقش این مهم در سلامت مردم باید روز به روز تولید و پرورش آبزیان در جامعه گسترش یابد.
وی یادآورشد: آبزی پروری امروزه به عنوان یکی از مهمترین منابع تولید مواد غذایی مورد انسان و همچنین به عنوان مطمئن ترین راهکار برای کاهش فشار بر ذخایر آبزیان و صید بیش از اندازه از منابع آبی (دریا و رودخانه ها) است
منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی

دیدگاه خود را بیان کنید