تالاب های چالدران زیستگاه مناسبی برای تامین غذای پرندگان و آبزیان هستند

دوشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۶۰ بازدید

تالاب های چالدران زیستگاه مناسبی برای تامین غذای پرندگان و آبزیان هستند
بخشدار مرکزی چالدران گفت: تالاب های این شهرستان زیستگاه مناسبی برای زندگی و تامین غذای پرندگان، ماهی ها و آبزیان هستند
اسماعیل رضائی اقدم در مراسم نهال کاری محوطه تالاب زاویه سفلی چالدران و در جمع نیروهای بسیج و سپاه این شهرستان که داوطبانه در این مراسم شرکت کرده بودند اظهار کرد: بی نظیرترین و زیباترین اکوسیستم طبیعت که سخاوتمندانه زیبایی اش را در اختیار انسان ها قرار داده تالاب ها هستند.
وی افزود: تالاب های چالدران گرچه وسعت چندانی ندارند، اما به علت ویژگی های منحصر به فردشان بهترین بوم برای فعالیت های اقتصادی، اجتماعی و خصوصا تفریحی است.

بخشدار مرکزی چالدران در ادامه با بیان اینکه تالاب زاویه سفلی بعد از 27 سال به همت اهالی احیاء شده و بیش از 25 هکتار وسعت دارد می تواند زمینه ای برای جذب گردشگر و رونق اقتصادی منطقه باشد.

رضا خیری سرپرست اداره حفاظت از محیط زیست چالدران هم در این مراسم از رهاسازی بچه ماهیان گرمابی در آینده نزدیک در این تالاب خبر داد.

تالاب زاویه سفلی در شمال شهرستان چالدران واقع شده و زیستگاه انواع پرندگان مهاجر است و روز به روز در حال گسترش می باشد به طوری این تالاب شاهد افزایش تعداد پرندگان است.

از انواع پرندگان داخل این تالاب می توان به انواع حواصیل، چنگر، آنقوت، اردک کله سب، خوتکا، کاکایی، گاو چرانک، وست،چوب پا، آب چلیک و انواع پرندگان شکاری اشاره کرد
منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی

دیدگاه خود را بیان کنید