پیش‌بینی تولید ۱۱ هزار تن ماهی در زنجان

سه‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۹ بازدید

پیش‌بینی تولید ۱۱ هزار تن ماهی در زنجان
مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی زنجان از پیش‌بینی تولید ۱۱ تن ماهی امسال در زنجان خبر داد و گفت: شهرستان ماهنشان در تولید ماهی در زنجان رتبه نخست را دارد
محمود صیادبورانی ، با اشاره به اینکه بیشتر پرورش دهندگان ماهی در استان زنجان در شهرستان ماهنشان است٬ اظهار کرد: توزیع بچه‌ ماهی‌ها از ابتدای سال در استان انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه شهرستان ماهنشان سال گذشته با تولید 3 هزار و 480 تن رتبه نخست را در تولیدات ماهی در استان زنجان داشته است٬ تصریح کرد: شهرستان زنجان نیز با تولید 3 هزار و 100 تن در سال گذشته در جایگاه دوم در تولید ماهی قرار گرفت.
مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه سال گذشته در شهرستان ایجرود یک هزار و 11 تن ماهی تولید شد٬ افزود: با تولید این میزان رتبه سوم را در تولید ماهی در سال گذشته در استان زنجان دارد.
وی به میزان صادرات ماهی در استان زنجان اشاره کرد و گفت: سال گذشته از استان زنجان 4 هزار تن ماهی به استان‌های همجوار و سلیمانیه عراق صادر شد.
صیاد بورانی به برخی از بیماری‌های آبزیان اشاره و اظهار کرد: در ماهی‌ها بیماری‌های متفاوتی وجود دارد که عمد‌ترین این بیماری‌ها، بیماری‌های ویروسی، باکتریایی، انگلی و قارچی است.
وی خاطر نشان کرد: در استان زنجان سال گذشته هیچ تلفاتی به لحاظ وجود بیماری در ماهی‌ها نداشتیم.
مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی استان زنجان اظهار کرد: شاخص‌ترین گونه‌های سرد آبی که در استان زنجان پرورش داده می‌شود ماهی‌های قزل آلای رنگین کمان است.
وی با بیان اینکه در استان زنجان دو دسته‌ ماهی‌های گرم آبی و ماهی‌های سرد آبی وجود دارد، بیان کرد: از گونه‌های گرم آبی کپور ماهیان که بر سه نوع کپور نقره‌ای، کپور سرگنده و کپور علف‌خوار هستند در استان پرورش داده می‌شود.
صیادبورانی با اشاره به اینکه این سه نوع ماهی به دلیل همزیستی مناسب در یک جا پرورش داده می‌شود، گفت: وجود زیست مسالمت‌آمیز این سه نوع ماهی سود اقتصادی بیشتری برای پرورش دهنده دارد
منبع : خبرگزاری تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید