رهاسازی 10 میلیون بچه ماهی در اردبیل

پنج‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۹ بازدید

رهاسازی 10 میلیون بچه ماهی در اردبیل
مدیرکل شیلات و آبزیان استان اردبیل گفت:‌ تا آخر سال بیش از 10 میلیون بچه ماهی در استخرهای پرورش ماهی استان اردبیل رهاسازی می‌شود.
میر آرمان واعظی در بازدید از استخرهای پرورش ماهی در اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر در سطح استان اردبیل 350 مزرعه پرورش آبزیان به صورت گرمابی و سردابی وجود دارد که اکثر آنها فعال بوده و در طول سال در عرصه تولید آبزیان فعالیت می‌کنند.
وی با بیان اینکه بچه ماهی‌ها در وزن‌های مختلف از فروردین ماه در استخرهای پرورش رهاسازی شده و به صورت مرتب مراقبت‌های لازم انجام می‌شود، تصریح کرد: سعی ما در این استان این بوده که مزارع پرورش ماهی توسعه پیدا کند تا بخشی از ظرفیت اشتغال از این طریق احیا شده و میزان تولید آبزیان بالا رفته و ما علاوه بر تأمین نیازهای داخلی بتوانیم بخشی از نیاز خارج از استان و حتی خارج از کشور را تأمین کنیم.
مدیرکل شیلات و آبزیان استان خاطر نشان کرد: با ظرفیت‌های ایجاد شده در بخش تولید و پرورش آبزیان هم اکنون برای 700 نفر به صورت مستقیم و یک‌هزار و 500 نفر به شکل غیرمستقیم فرصت اشتغال ایجاد شده و سعی و تلاشمان بر این است تا این ظرفیت را ارتقا بخشیم.
واعظی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: تا پایان سال تعداد مزارع پرورش ماهی در استان اردبیل به 400 مزرعه افزایش پیدا می‌کند و میزان تولید نیز که در سال گذشته چهار هزار تن بوده، پیش‌بینی می‌کنیم تا آخر سال به هفت هزار و 500 تن افزایش یابد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول از افزایش رغبت و علاقمندی مردم استان به مصرف ماهی خبر داد و بیان کرد: در این زمینه با فرهنگ‌سازی‌های انجام شده در کنار تنوع تولید آبزیان، مصرف نیز افزایش یافته که این خود می‌تواند زمینه خوبی را فراهم کند تا در سبک زندگی و تغذیه بتوانیم برخی از مشکلات و نارسایی‌ها را برطرف کنیم
منبع : خبرگزاری فارس

دیدگاه خود را بیان کنید