تولید آبزیان در کرمانشاه تا پایان سال به 19 هزار تن می رسد

پنج‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۳ بازدید

تولید آبزیان در کرمانشاه تا پایان سال به 19 هزار تن می رسد
مدیرکل شیلات استان کرمانشاه گفت: با برنامه ها و اقدامات صورت گرفته در نظر داریم میزان تولیدات آبزیان در استان را تا پایان سال به 19 هزار تن برسانیم
کیومرث شهبازی به مقایسه میزان تولید آبزیان در استان طی دو سال گذشته و برنامه در دست اقدام برای افزایش تولیدات در سال جاری اشاره کرد و گفت: در حالی که تولید ماهیان گرمابی در سال 91، سه هزار و 320 تن بود این رقم در سال 92 به سه هزار و 600 تن افزایش یافت.
وی ادامه داد: با برنامه ریزی های به عمل آمده قصد داریم تولید این نوع از ماهیان تا پایان سال جاری به چهار هزار و 500 تن برسد.
شهبازی همچنین به میزان تولید ماهیان سردآبی استان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: در حالی که شاهد تولید 10 هزار و 680 تن از این نوع ماهی در سال 91 بودیم در سال 92 میزان تولیدات به 11 هزار و 400 تن افزایش یافت.
وی با اشاره به اینکه سیاست گذاری صورت گرفته برای تولید ماهیان سردابی در سال جاری، اظهار داشت: طبق این سیاست گذاری باید در پایان سال به تولید 14 هزار و 500 تنی دست یابیم.
مدیرکل شیلات استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در سال 91 مجموعا 14 هزار تن و در سال 92 نیز 15 هزار تن انواع ماهیان گرمابی و سردابی در استان تولید شد که با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته این رقم در پایان سال 93 باید به 19 هزار تن برسد.
شهبازی همچنین با رتبه استان کرمانشاه در زمینه تولید آبزیان در بین استان های غیرساحلی کشور نیز اشاره کرد و گفت: کرمانشاه در زمینه تولید ماهیان گرمابی رتبه اول و در زمینه تولید ماهیان سردابی رتبه پنجم کشور را داراست
منبع : خبرگزاری مهر

دیدگاه خود را بیان کنید