وجود 200 واحد تولید ماهی در کهگیلویه و بویراحمد

شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۶۵ بازدید
وجود 200 واحد تولید ماهی در کهگیلویه و بویراحمد

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 200 واحد تولید ماهی در کهگیلویه و بویراحمد با اشتغال‌زایی بیش از 1000 نفر وجود دارد

کورش یزدان‌پناه در یاسوج، با اشاره به ظرفیت استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه پرورش ماهیان سردآبی و گرمابی اظهار کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل شرایط اقلیمی و آب و هوایی شرایط مناسبی برای پرورش ماهی دارد.

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که در حال حاضر 200 واحد تولید ماهی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، افزود: جهاد کشاورزی از واحدهای پرورش ماهی در استان کهگیلویه و بویراحمد حمایت می‌کند.

این مسؤول تصریح کرد: سال گذشته، 14 هزار و 700 تن ماهی تولید شد که این میزان نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی با اشاره به اقدامات جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد از معرفی 26 طرح پرورش ماهی برای دریافت تسهیلات بانکی ارزان قیمت به بانک‌های استان خبر داد.

مدیر شیلات استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: با افتتاح و بهره برداری مزارع پرورش ماهی در استان اشتغال‌زایی خوبی انجام گرفته و در حال حاضر بیش از یک هزار و 500 نفر در زمینه تولید ماهی این استان مشغول به کار هستند.

این مسؤول با بیان این‌که تعداد 45 واحد تولیدی پرورش ماهی در کهگیلویه و بویراحمد در مرحله شروع هستند، گفت: با راه‌اندازی این تعداد مزرعه پرورش ماهی 2 هزار و 400 تن به تولید ماهی در این استان افزوده می‌شود و نقش مهمی در اقتصاد استان دارد

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید