پیشگیری از شیوع بیماری‌های مختلف از اولویت‌های دامپزشکی زنجان است

سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۷۰ بازدید

پیشگیری از شیوع بیماری‌های مختلف از اولویت‌های دامپزشکی زنجان است
پیشگیری از شیوع بیماری‌های دامی، طیور، آبزیان و زنبور عسل از اولویت‌ها این اداره کل در سال جاری است.
محمدرشید کرمی در زنجان اولویت برنامه‌های اداره کل دامپزشکی استان زنجان را پیشگیری از شیوع بیماری‌ها دانست و اظهار داشت: واکسیناسیون دام‌ها و طیور در راستای پایش‌ بیماری‌های مختلف در این راستا انجام می‌شود.
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با اشاره به شعار انتخاب شده برای سال جاری تصریح کرد: این اداره کل هم در راستای محقق کردن فرمایشات مقام معظم رهبری برنامه‌هایی را تدوین کرده است.
این مسئول تاکید کرد: اداره کل دامپزشکی استان زنجان مبارزه با بیماری‌های مختلف، کنترل و پیشگیری از بروز بیماری‌های دام و طیور، زنبور عسل و آبزیان را در دستور کار خود طی سال جاری قرار داده است.
کرمی با تاکید بر اعمال کنترل‌ها و نظارت‌های لازم بر فرآورده‌های خام دام و طیور ادامه داد: این کنترل‌ها و نظارت بر فرآورده‌های صادراتی هم اعمال می‌شود.
وی تاکید کرد: کنترل و نظارت‌های بهداشتی بر توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دام و طیور بر تولید، نگهداری و توزیع اعمال می‌شود.
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان واکسیناسیون علیه بیماری‌های حاد دامی، واکسیناسیون علیه بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و پایش و بررسی آزمایش‌های بیماری‌های مختلف دامی در دامداری‌ها و مرغداری‌ها را از دیگر برنامه‌های پیش روی این اداره کل برای سال جاری اعلام کرد.
این مسئول سمپاشی را از دیگر روش‌های پیشگیری از شیوع بیماری در بین دام‌ها دانست و ادامه داد: در این رابطه سمپاشی بر روی بدن دام‌ها و همچنین محیط زندگی آنها در دستور کار قرار گرفته است.
کرمی با بیان اینکه مقابله با بیماری‌های طیور، آبزیان و زنبور عسل هم راه‌کارهای خود را دارند، افزود: در این رابطه اقدامات خاصی برای مقابله با بیماری‌هایی مانند آنفلوآنزای حاد پرندگان انجام می‌شود.
وی تاکید کرد: برای کنترل بیماری‌های رایج دام، طیور، آبزیان و زنبور عسل از کمک آزمایشگاه‌های خصوصی و دولتی استفاده شده و پایش‌های مکرر در این رابطه انجام می‌شود.
منبع : خبرگزاری فارس

دیدگاه خود را بیان کنید