صنعت توریسم و شیلات ، جایگزین نفت عمان می شود

چهار‌شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۰ بازدید

صنعت توریسم و شیلات ، جایگزین نفت عمان می شود
10 تا 15 درصد خاک عمان فضای مسکونی و تجاری است و بقیه ی وسعتش بیابانی و قابل توسعه است.
رایزن اقتصادی ایران در عمان گفت: با توجه به اینکه جنس نفت عمان از نوع نفت سنگین است و براساس پیش بینی کارشناسان تا 15 سال آینده به صورت طبیعی قابل بهره برداری نیست ، صادرات نفت عمان از حالت غیر رقابتی خارج می شود.
طاهری مهر با بیان اینکه براساس پیش بینی کارشناسان نفت عمان تا 15 سال آینده به صورت طبیعی قابل بهره برداری نیست و صادرات نفت عمان از حالت غیر رقابتی خارج می شود ، تصریح کرد : دولت عمان درصدد توسعه صنعت توریسم و شیلات به عنوان جایگزین صنعت نفت در سال های آتی است.
وی یادآور شد: در زمینه سرمایه گذاری در بخش های گردشگری در این کشور زمینه مناسبی ایجاد شده است به طوری که در سال 2012 شهر مسقط بعد از لندن دومین پایتخت توریستی جهان شد.
طاهری مهر در مورد سرمایه گذاری در بخش معدنی عمان هم گفت : معادن عمان هنوز در مرحله اکتشاف هستند و نوار عمده معدنی این کشور در نزدیکی خاک ایران است و این فرصت مناسبی برای ماست.
رایزن اقتصادی ایران در عمان با اشاره به اینکه 90 درصد محصولات کشاورزی عمان وارداتی هستند ، افزود : متاسفانه گاهی میوه های بی کیفیت و یخ زده از ایران به عمان صادر می شود و این می تواند باعث از دست دادن بازار فروش محصولات کشاورزی ایران باشد.
وی یکی از مهمترین مشکلات صادرات میوه را نبود سیستم حمل و نقل مناسب و مستقیم دریایی دانست و خاطرنشان کرد : صادرات میوه بی کیفیت و نامرغوب هم ایرادی است که به خود صادرکنندگان وارد است.
طاهری مهر به فرصت های صادراتی ایران در بازار عمان اشاره و تصریح کرد: : انواع مصالح ساختمانی ، سنگ های زینتی ، سرامیک و همه ی مواد و تجهیزات ساختمانی ، نفت خام ، میوه و صیفی جات ، انواع غذاها به ویژه غذای مکمل کودک (سرلاک) از مهمترین محصولاتی هستند که می توان به عمان صادر کرد.
وی یادآور شد: در راستای توسعه حمل و نقل هوایی ایران و عمان ، با مذاکرات انجام شده پرواز مستقیم مسقط ـ شیراز و مسقط ـ مشهد به زودی توسط شرکت عمان ایر راه اندازی می شود.
طاهری مهر ، مشکلات کشتیرانی و حمل و نقل دریایی ، شفاف نبودن قوانین بانکی عمان برای تاجران و سرمایه گذاران ایرانی و مشکلات متعدد ثبت شرکت در عمان را از مهمترین مشکلات پیش روی سرمایه گذاران ایرانی در عمان برشمرد
منبع : باشگاه خبرنگاران

دیدگاه خود را بیان کنید