صدور اولین پروانه پرورش ماهی در قفس بوشهر

پنج‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۹ بازدید
صدور اولین پروانه پرورش ماهی در قفس بوشهر

رئیس سازمان نظام دامپزشکی گفت: استان بوشهر دارای پتانسیل مناسبی در جهت توسعه آبزی پروری در سطح سواحل است که بر این مبنا اولین کمیته تخصصی پرورش ماهی در قفس در این استان انجام شد.

محمدرضا صفری بعدازظهر امروز در نشست با امام جمعه بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت مناسبی در تولید و توسعه صنعت پرورش آبزیان است که بر این مبنا اولین کمیته تخصصی پرورش ماهی در قفس در این استان برگزار شد.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور ادامه داد: هر چند این سازمان جوان و نوپا و دارای قدمتی به اندازه 19 سال است اما در همین مدت محدود توانسته است 35 هزار عضو دارای مدارک مرتبط با حوزه دامپزشکی جذب کند که نقش به‌سزایی در مراحل مختلف صدور پروانه‌های شرکت‌های فعال در حوزه دامپزشکی و پروانه کار برای آزمایشگاه‌ها و کلینیک‌های دامپزشکی داشته است.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های محوری این سازمان نظارت جدی بر میزان ورودی‌های دانشگاهی در کنکور سراسری است که بین نیازهای بازار و میزان فارغ التحصیلان یک نوع هماهنگی وجود داشته باشد.

صفری ادامه داد: وزارت علوم به توصیه‌های پیشنهادی سازمان نظام دامپزشکی توجه جدی برای پذیرش دانشجو در رشته‌های مختلف دامپزشکی دارد اما دانشگاه آزاد چندان توجهی در این زمینه نمی‌کند.

وی ادامه داد: سالانه نیاز کشور به دامپزشکان فارغ‌التحصیل دانشگاهی در رشته‌های مختلف دامپزشکی، 750 نفر است که به دلیل بی‌توجهی دانشگاه آزاد ، شاهد ورود حداقل یک‌هزار و 500 نفر طی هر دوره فارغ‌التحصیلی دانشگاهی از دانشگاه‌های دولتی و آزاد هستیم.

صفری بیان کرد: کارشناسان و بازرسان عضو سازمان نظام دامپزشکی بر اساس برنامه تدوینی و ابلاغ شده به آنها توسط این سازمان، طرح سلامت غذایی از مزارع تا سفره مردم را در دست دارند تا خللی از باب انتشار بیماری‌های مشترک انسان و دام برای مردم بوجود نیاید

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید