رتبه‌ی نخست لرستان در برخورد با صید غیرمجاز آبزیان

چهار‌شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۷ بازدید

رتبه‌ی نخست لرستان در برخورد با صید غیرمجاز آبزیان
مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: استان در برخورد با صید غیرمجاز آبزیان رتبه‌ی نخست را به خود اختصاص داده است.
محمدحسین بازگیر در نشست هم‎اندیشی مسئولان و مدیران تشکل‎های زیست‎محیطی استان لرستان اظهار کرد: مطابق با آمارهای سازمان حفاظت محیط زیست کشور، لرستان در برخورد با صید غیرمجاز آبزیان در میان دیگر استان‎های کشور مقام اول را به خود اختصاص داده و در بحث کنترل و مهار آتش‎سوزی در رتبه‌ی دوم است.
وی با برشمردن دیگر آیتم‎های در نظر گرفته شده در خصوص برخورد با شکار غیرمجاز پرندگان، پستانداران، کشف سلاح‎های غیرمجاز و مجاز، خرید و فروش حیات وحش، آلودگی محیط زیست و.. رتبه‎های استان را اعلام کرد و افزود: پارسال، در رابطه با تعداد کل تخلف‎هایی که استان در حوزه‌ی حفاظت از محیط زیست ساماندهی کرده بود، مقام سوم را کسب کردیم.
بازگیر ادامه داد: در واقع آمارها حاکی از این است که نمره‌ی قابل قبولی را می‎توان برای دست‌اندرکاران این حوزه در نظر گرفت و امید است با یاری تشکل‎ها بتوان در جهت برطرف کردن اشکالات کوشید.
مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با بیان اینکه برای نیل به اهداف محیط زیست می‎طلبد اقدامات بر اساس سیاست‎ها و راهکارهای تعریف شده این سازمان باشد، ادامه داد: لازم است با اولویت‎بندی کارها و حرکت در چارچوب‎های تعیین شده، هم‎افزایی را در این حیطه‌ی شاهد باشیم.
بازگیر یادآور شد: برای صیانت از محیط زیست تنها تغییر در رفتار و نگرش‎هاست که می‎تواند مشکل‎گشای مسائل باشد.
این مقام مسئول تأکید قرآن به حفظ طبیعت را خاطرنشان شد و گفت: در قرآن حفاظت از طبیعت چون خمس و زکات مورد اشاره قرار گرفته بنابراین باید موضوع جدی گرفته شود و افراد خیّر حضوری سبز را به هم رسانند
منبع : خبرگزاری ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید