"ریجاب" پتانسیل تبدیل شدن به مرکز بزرگ پرورش ماهی را دارد

سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۰ بازدید

"ریجاب" پتانسیل تبدیل شدن به مرکز بزرگ پرورش ماهی را دارد
مدیر کل شیلات استان کرمانشاه گفت: در زمینه طرح ساماندهی ریجاب در حال رایزنی جهت صدور مجوز هستیم
مهندس کیومرث شهبازی در خصوص طرح ساماندهی ریجاب گفت: مطالعات مربوط به این طرح در دو فاز انجام گرفته و تاکنون حریم رودخانه مشخص شده است و در حال حاضر نیز در حال رایزنی در بحث صدور مجوز هستیم.
مدیرکل شیلات کرمانشاه گفت: تلاش خواهیم کرد تا با حفظ ملزومات زیست محیطی و گردشگری نسبت به پرورش آبزیان و تولید پایدار و سالم در منطقه ریجاب اقدام کنیم که در این زمینه برنامه ریزی‌هایی انجام گرفته است.
مدیر‌کل شیلات کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر امکان ریزش بچه ماهی در مزارع پرورش ماهی منطقه ریجاب وجود ندارد، گفت: از آنجایی که احتمال وقوع یک سری بیماری‌های واگیر در بحث پرورش ماهیان سردابی این منطقه وجود دارد، در حال حاضر مزارع پرورش ماهی منطقه ریجاب تحت قرنطینه دامی و زیست‌محیطی است که به محض ایجاد شرایط لازم با نظارت دامپزشکی و با حفظ ملزومات زیست محیطی پرورش ماهی در این منطقه از سر گرفته می‌شود.
وی از همراهی خوب اهالی منطقه قدردانی کرد و گفت: مزارع پرورش ماهی منطقه ریجاب این پتانسیل را دارند که به یک مرکز بزرگ پرورش ماهی تبدیل شوند و در تلاشیم تا این امکان را فراهم کنیم.
شهبازی با بیان اینکه در حال حاضر در طول مسیر رودخانه بیش از 220 مزرعه پرورش ماهی سردابی وجود دارد، گفت: اکثر این مزارع بدون مجوز هستند و به همین خاطر نیز سال گذشته مشکلاتی در این منطقه بوجود آمد که در حال حاضر هیچ گونه فعالیت شیلاتی در این منطقه انجام نمی‌شود.
شهبازی گفت: مزارع پرورش ماهی ریجاب در هر دوره چهار هزارتن تولید دارند که در صورت ساماندهی قابلیت تولید بالای هفت هزار تن ماهی در سال را دارند
منبع : خبرگزاری ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید