محیط زیست خوی و گروهان مرزی ارس در کمین صیادان غیر مجاز حاشیه ارس

پنج‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۳ بازدید

محیط زیست خوی و گروهان مرزی ارس در کمین صیادان غیر مجاز حاشیه ارس
رئیس اداره حفاظت محیط زیست خوی از همکاری این نهاد با گروهان مرزی ارس برای مقابله با صیادان غیر مجاز حاشیه رودخانه ارس خبر داد
حجت محمدپور از تعامل ماموران یگان حفاظت خوی و گروهان مرزی ارس برای دستگیری صیادان حاشیه رودخانه ارس خبر داد، افزود: در این تعامل مقرر شده تا در صورت مشاهده هرگونه صید و حمل غیرمجاز ماهی در حاشیه رودخانه ارس ماموران هنگ مرزی همکاری تنگاتنگی با ماموران یگان حفاظت اداره خوی کرده و با متخلفین برخورد قاطع داشته باشند.
وی با اشاره به کاهش چشمگیر صید غیر مجاز با تور و قلاب ماهی گیری در پی برخورد هماهنگ اداره حفاظت محیط زیست خوی و گروهان مرزی ارس خبر داد و اظهار داشت: رودخانه ارس یکی از مهم ترین و پر آب ترین رودخانه های شمالی ایران بوده که قسمت عمده ای از آن در منطقه حفاظت شده مراکان خوی و نوار مرزی بین ایران و جمهوری آذربایجان محسوب می شود.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست خوی اعلام کرد:‌در این رود آبزیانی از جمله آمور، اسبله، زردپر، سوف، سیم ماهی، ماهی سفید، فیتوفاک، کاراس، کپور معمولی در خود جای داده و همه ساله پذیرای پرندگانی همچون آبچلیک پا سرخ ، غاز ، پلیکان ، باکلان ، اردک سرحنایی ، اگرت بزرگ ، حواصیل خاکستری است.
محمدپور اعلام کرد: با توجه به ممنوعیت صید از دریاچه پشت سد ارس هرگونه نقل و انتقال ماهی بدون مجوز از مدیریت شیلات ممنوع بوده و محموله حمل شده قاچاق محسوب و مامورین یگان حفاظت اداره محیط زیست خوی و منطقه حفاظت شده مراکان با افراد خاطی برخورد قاطع خواهند داشت.
وی ادامه داد: در این راستا صیادان باید به منظور حفظ ذخایر آبزیان و منابع طبیعی خدادادی از هرگونه فعالیت صید و نقل و انتقال ماهی خودداری کنند و از مردم شهرستان خوی و پلدشت تقاضا دارد در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را به اداره حفاظت محیط زیست خوی گزارش و با شماره 04612444926 تماس برقرار کنند
منبع : خبرگزاری مهر

دیدگاه خود را بیان کنید