توسعه طرح «پرورش ماهی در قفس» در گیلان

پنج‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۱ بازدید

توسعه طرح «پرورش ماهی در قفس» در گیلان
مدیرکل شیلات گیلان از پیگیری و توسعه طرح پرورش ماهی در قفس در این استان خبر داد
حجت سعیدی گیلان را مرکز ثقل صیادی دانست و اظهار کرد: تولید گیلان در زمینه آبزی‌پروری 62 هزار تن است.
وی با بیان اینکه بزرگ‌ترین بازار الگویی آبزیان در گیلان ایجاد شده است، تصریح کرد: گیلان در بحث مصرف ماهی رتبه سوم کشوری را دارد.
مدیرکل شیلات گیلان میزان سرانه تولید آبزیان برای هر نفر را 25 کیلوگرم عنوان کرد و افزود: مصرف سرانه ماهی در گیلان 14.4 کیلوگرم است.
وی با اشاره به اینکه عمده صید ماهیان در گیلان از دریا است، گفت: در بحث پرورش ماهی در گیلان حدود 46 هزار و 500 تن تولید داریم.
سعیدی با بیان اینکه بزرگ‌ترین مرکز آموزش و فرآوری آبزیان کشور در گیلان وجود دارد، خاطرنشان کرد: باید میزان مصرف آبزیان در گیلان را ارتقا ببخشیم.
وی گوشت ماهی را از نظر سلامت نسبت به گوشت قرمز و مرغ دارای ارزش غذایی بالایی دانست و یادآور شد: برای توسعه پرورش آبزی‌پروری در گیلان در بحث برون‌سپاری مجوزها را واگذار کردیم.
مدیرکل شیلات گیلان افزود: صدور مجوزها برای فعالیت‌ها در زمینه پرورش ماهی به نظام مهندسی کشاورزی واگذار شده است.
وی حفاظت از ذخایر ارزشمند دریای خزر در زمان فعلی که فصل صید نیست را مورد تاکید افرادی که در کنار ساحل زندگی می‌کنند قرار داد و یادآور شد: ماهی‌ها در این فصل به رودخانه‌های گیلان به ویژه سفیدرود مهاجرت می‌کنند تا تکثیر طبیعی را انجام دهند اما صید غیرمجاز موجب کاهش تکثیر و از بین بردن ذخایر می‌شوند.
وی از پیگیری اجرای طرح پرورش ماهی در قفس در گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: نتایج صید حاصل از اجرای این طرح به سازمان شیلات ایران اعلام شده است.
این مسئول متذکر شد: سازمان شیلات و جهاد کشاورزی طرح پرورش ماهی در قفس را با حساسیت پیگیری می‌کنند تا شاهد توسعه آن در ایران و گیلان باشیم
منبع : خبرگزاری فارس

دیدگاه خود را بیان کنید