برای اولین بار 60 تن ماهی پرورشی در دریای مازندران تولید می شود

شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۶ بازدید

برای اولین بار 60 تن ماهی پرورشی در دریای مازندران تولید می شود
مدیرکل شیلات مازندران گفت: در حال حاضر 10 قفس پرورش ماهی فعال در دریا داریم و امسال برای اولین بار 60 تن ماهی پرورشی در دریا تولید می شود
حسن حبیب نژاد افزود: تحقق این امر کمک می کند تا بتوانیم از همه ظرفیتهای شیلاتی برای توسعه فعالیتهای آبزی پروری استفاده کنیم.
تدوین سند توسعه فعالیتهای شیلاتی مازندران
مدیر کل شیلات مازندران از تدوین سند توسعه راهبری فعالیتهای شیلاتی خبر داد و گفت: سند 12 ساله توسعه فعالیتهای شیلاتی مازندران از امسال تا 1404 تدوین میشود و بر اساس این سند توسعه ای برنامه همه واحدهای شیلاتی مشخص شده و باید طبق برنامه تدوین شده ،عمل کنند.
حبیب نژاد افزود: بر اساس این سند در سال 1404 میزان تولید در واحدهای آبزی پروری به حدود 105 هزار تن خواهد رسید و در بخش صید و صیادی نیزمیزان صید از دریا به 28 هزار تن افزایش می یابد و16 هزار نفر با فعالیت در این حوزه امرار معاش می کنند.
حبیب نژاد با بیان اینکه در اراضی مازاد صید گاهی چپکرود یک واحد پرورش ماهی خاویاری با ظرفیت تولید دوهزار و 500 تن گوشت و 20 تن خاویار با پیشرفت فیزیکی 80 درصد در حال ساخت است تاکید کرد : در حال حاضرنگاه مجموعه شیلات مازندران به توسعه فعالیتهای آبزی پروری با استفاده از آب شور دریای معطوف شده که از اهمیت ویژه ای برخوردار است
منبع : خبرگزاری مهر

دیدگاه خود را بیان کنید