واگذاري بندر صيادي گناوه به بخش خصوصي

چهار‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۸ بازدید


واحد مرکزی خبر :بندر صیادی گناوه نیمه نخست اردیبهشت به بخش خصوصی واگذار می شود.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی ایران (مانا) ، علیرضا زارع رئیس بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر
گفت: قرار بود مدیریت بهره برداری و نگهداری بندر صیادی گناوه سال گذشته به بخش خصوصی واگذار شود اما تحقق نیافت.
زارع با بیان اینکه واگذاری مدیریت نگهداری و بهره برداری بندر صیادی گناوه به بخش خصوصی در اجرای اصل 44 قانون اساسی صورت می گیرد، اظهار داشت: مطالعات کارشناسی و مراحل قانونی به منظور واگذاری این بندر صیادی به اتمام رسیده است.
وی با اشاره به اینکه بندر صیادی گناوه،هشتمین بندر صیادی استان بوشهر است که مدیریت بهره برداری و نگهداری آن به بخش خصوصی واگذار می شود ، خاطرنشان کرد: بندر صیادی گناوه از لحاظ سطح بندی بنادر استان بوشهر،جزء بنادر سطح دو محسوب می شود.

به گفته وی در بندر صیادی گناوه با حوضچه ای به مساحت دو هزار متر مربع،20 فروند لنج صیادی ،130 فروند قایق ماهیگیری و 70 فروند قایق تفریحی فعالیت دارند.
زارع تاکید کرد: البته بیشتر قایقهای تفریحی فعال در این بندر ،به فعالیت صیادی اختصاص یافته است و تنها نام تفریحی را یدک می کشد.
وی گفت : از سال 87 تاکنون در استان بوشهر ، مدیریت بنادر صیادی صلح آباد،دیلم،نخل تقی،عامری،دیر،جلالی و بوشهر به تعاونیهای صیادی مربوطه واگذار شده است.
زارع تاکید کرد: هر چند مدیریت بهره برداری و نگهداری این بنادر به بخش خصوصی واگذار می شود اما همواره عملکرد تعاونی های بخش خصوصی تحت نظارت اداره کل شیلات استان قرار دارد.
به گفته وی با وگذاری مدیریت بنادر صیادی در بوشهر ، علاوه بر کاهش هزینه های سازمان شیلات ، بهره وری در بنادر صیادی افزایش یافته است.
به گزارش مانا، تا پایان سال گذشته مدیریت نگهداری و بهره برداری 42 بندر صیادی در شمال و جنوب کشور به بخش خصوصی واگذار شده است

دیدگاه خود را بیان کنید