وضعیت بازار ماهی‌فروشان بوشهر بسیار بد است

سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۶ بازدید

وضعیت بازار ماهی‌فروشان بوشهر بسیار بد است
مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر گفت: ما در استان در برابر تعدد مراکز عرضه پروتئین، نیروهای کمی برای نظارت داریم.
مرتضي بحراني در جلسه علنی شورای شهر بوشهر اظهار داشت: وظایف دامپزشکی امروزه تنها رسیدگی به بهداشت دام نیست، بلکه علاوه بر آن توجه به نحوه ذبح و عرضه مواد پروتئین نیز برعهده این سازمان است.
وی افزود: ما در استان در برابر تعدد مراکز عرضه پروتئین از نیروهای کمی برای نظارت برخوردار هستیم و خواستار بهره گیری از پتانسیل شورا یاران در این زمینه هستیم.
مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر ضمن بیان اینکه 70 درصد بیماری های عفونی بین انسان و حیوان مشترک است عنوان کرد: با نظارت دقیق می توانیم سد خوبی برای عدم ابتلای شهروندان به بیماری ها عفونی در سطح استان باشیم.
بحرانی خاطر نشان کرد: در استان چهار کشتارگاه سنتی و یک کشتارگاه صنعتی وجود دارد که نقاط قوت این کشتارگاه ها وجود پیش سرد است که با توجه به گرمای هوا در شهر ما وجود آن بسیار مفید است.
وضعیت بازار ماهی فروشان بسیار بد است
وی با بیان اینکه کشتار گاه چاهکوتاه کج‌دار و مریض است و به دلیل عدم سود دهی شهرداری تمایلی به پوشش آن ندارد، گفت: این کشتارگاه ارث بدون متولی است که استاندار نگاه ویژه‌ای برای ساماندهی آن دارد.
مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر بیان کرد: کلینیک دامپزشکی بسیاری در سطح استان وجود دارد که شهروندانی که خواهان داشتن حیوانات خانگی هستند می‌توانند به این مراکز برای آگاهی از سلامت حیوان مراجعه کنند.
بحرانی عنوان کرد: نگهداری از حیواناتی که دوره بهداشتی و واکسیناسیون آنها انجام شده است از نظر بهداشتی بلامانع است.
مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر ضمن بیان اینکه وضعیت بازار ماهی فروشان بسیار بد است افزود: این سازمان خواستار انتقال بازار ماهی فروشان به بازارچه شیلات است که با مقاومت صنف ماهی فروشان روبرو شده است
منبع : خبرگزاری مهر

دیدگاه خود را بیان کنید