بهره‌برداری از مرکز تحقیقات تولید میگوی عاری از بیماری در بوشهر

جمعه ۹ خرداد ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۱ بازدید


بهره‌برداری از مرکز تحقیقات تولید میگوی عاری از بیماری در بوشهر
رئیس پژوهشکده میگوی کشور گفت: مرکز تحقیقاتی تولید میگوی عاری از بیماری خلیج فارس بوشهر با هدف دستیابی به دانش‌فنی تولید میگوی SPT هفته نخست تیرماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد
خسرو آیین جمشید در جمع مسئولان استان بوشهر با بیان اینکه بیش از 75 درصد میگوی پرورشی کشور در استان بوشهر تولید می‌شود اظهارکرد: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های مهمی در پرورش آبزیان به‌ویژه میگو بوده که بیش از 60 هزار هکتار اراضی ساحلی استان بوشهر برای این مهم شناسایی و دو سوم سطح زیر کشت اراضی پرورشی در اختیار این استان است.
وی با اشاره به اینکه تولید بچه میگو برای پرورش از مهم‌ترین زیرساخت پرورش این آبزی است گفت: اکنون 13 نوع بیماری که بیشترین دامنه ضریب تاثیر در تلفات میگوی پرورشی دارد در جهان شناخته شده است که کارشناسان و پژوهشگران این آبزی با فعالیت شبانه‌روزی از ورود بیماریهای میگو جلوگیری و پیشگیری می‌کنند.
رئیس پژوهشکده میگو از ساخت مرکز تحقیقاتی تولید میگوی عاری از بیماری خلیج فارس در بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: این مرکز علمی تحقیقاتی که در زمینی به مساحت 17 هزار مترمربع ساخته شده با هدف دستیابی به دانش‌فنی تولید میگوی SPT هفته نخست تیرماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
آئین جمشید با بیان اینکه این مرکز تحقیقاتی دارای سالن و آزمایشگاه غذا ساز، سالن نگه‌داری مولد پرورش میگو و سالن تکثیر است گفت: دراین سالن‌ها 19 استخر بتنی برای نگه‌داری مولد میگو، 9 حوضچه تکثیر و آزمایشگاه مرکزی برای آزمایش و بررسی بیماری‌های میگو بوده که قادر است بیماری‌های آبزیان پرورشی و دریایی کنترل و بررسی کند.
وی با اشاره به اینکه برای ساخت این ایستگاه تحقیقاتی 47میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است ،تصریح کرد: 37 میلیارد ریال برای ساخت این مرکز پژوهشی از محل اعتبارات ملی و 10 میلیارد ریال استانی دراختیار این پژوهشکده قرار گرفته است.
به گفته رئیس پژوهشکده میگو, امسال در مرکز تحقیقاتی پژوهشکده میگو فعالیت‌های پژوهشی و ژنتیکی بر روی آبزیان و جلبک‌های دریایی و ماهیان یال اسبی در حال انجام است که از نتایج آن می‌توان به حفظ و تقویت ذخایر این آبزیان اشاره کرد
منبع : خبرگزاری تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید