تولید 5.7 میلیون قطعه انواع بچه ماهی در آذربایجان غربی

جمعه ۹ خرداد ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۳ بازدید

تولید 5.7 میلیون قطعه انواع بچه ماهی در آذربایجان غربی
مدیرکل شیلات و آبزیان آذربایجان غربی گفت: امسال استان با تولید 5.7 میلیون قطعه انواع بچه ماهی در بین استانهای غیر ساحلی کشور توانست به لحاظ تولید بیشتر بچه ماهی رتبه برتر کشوری را به خود اختصاص دهد.
محمد شیرولیلو در دوره آموزشی تکثیر و پرورش ماهیان با استفاده از روش‌های نوین و مکانیزه در استان اظهارداشت: استان با داشتن منابع آبی توانسته با تولید انواع بچه ماهی در زمینه های فیتوفاک، کپور، آمور، فیکت و صوف مقام اول کشوری را کسب کند.
وی ادامه داد: از این تعداد پنج میلیون بچه ماهی مربوط به کارگاه تکثیر بچه ماهی شهید کاظمی پلدشت بوده و مابقی نیز در سایر منابع آبی استان تولید شده است.
شیرولیلو یاد آور شد: امسال اداره کل شیلات استان تولیدات خود را برای اولین بار در جهت رسیدن به اهداف ملی و باز سازی ذخایر آبی کشور بیش از 2 میلیون قطعه بچه ماهی از نوع صوف را به استانهای مازندران، گیلان و تالاب انزلی ارسال کرده است و مابقی را نیز جهت تولید گوشت ماهی و تکثیر آن در اختیار خرده مالکین، روستائیان و مراکز پرورش ماهی در استان قرار داده است.
مدیرکل شیلات و آبزیان آذربایجان غربی یاد آور شد: این دوره‌ به منظور افزایش آگاهی تولیدکنندگان ماهی با روشهای نوین روز برگزار شد که در آن شرکت‌کنندگان علاوه بر آموزش، فرصتی برای بحث و تبادل نظر و انتقال تجربیات در زمینه مدیریت تولید ماهیان به دست می‌آورند.
شیر ولیلو عنوان کرد : استان آذربایجان غربی از پتانسيلهاي بسيار زيادي براي توليد و پرورش انواع آبزیان برخوردار است كه براي استفاده بهينه از این امکانات و در راستای افزایش میزان تولیدات بخش شیلات و افزایش تولید در واحد سطح بهره گيري از سيستم هاي جديد مورد نياز است.
اين دوره آموزشي یک روزه با حضور تعداد 60 نفر از آبزي پروران و كارشناسان شيلاتي استان در محل سالن همايش مركز آموزش شهيد باكري سازمان جهاد كشاورزي استان برگزارشد و شركت كنندگان در دوره فوق با روش هاي نوين پرورش ماهي در راستاي تكثير و پرورش آبزيان آشنا شدند
منبع : خبرگزاری مهر

دیدگاه خود را بیان کنید