پلمب 7 واحد صنفی فروش ماهی و میگو و قصابی در آبادان

سه‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۵ بازدید

پلمب 7 واحد صنفی فروش ماهی و میگو و قصابی در آبادان
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آبادان گفت: 6 واحد صنفی عرضه کننده آبزیان تازه بدلیل تخلفات بهداشتی و یک واحد صنفی قصابی بدلیل کشتار غیرمجاز دام پس از هماهنگی با دستگاه قضایی در آبادان پلمب شد
مهدی آقالر در آبادان اظهار کرد: در راستای کنترل و نظارت بهداشتی بر مراکز تولید، توزیع، نگهداری و عرضه انواع فرآورده‌های خام دامی کارشناسان و بازرسان بهداشتی دامپزشکی این شهرستان با اقدام به انجام بازدیدهای ادواری خود از این مراکز می‌کنند.
وی افزود: بر همین اساس و با انجام این بازدید‌های ادواری، پس هماهنگی با مراجع قضایی نسبت به پلمب 6 واحد صنفی عرضه‌کننده آبزیان تازه به دلیل تخلفات بهداشتی و یک واحد صنفی قصابی بدلیل کشتار غیرمجاز دام اقدام شد.
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آبادان همچنین خاطرنشان کرد: میزان 3 هزار و 500 کیلوگرم پودر ماهی و میگو و همچنین 3 هزار کیلوگرم میگوی غیرقابل مصرف پس از بازرسی توسط کارشناسان اداره دامپزشکی و با توجه به نتایج آزمایشگاهی و حکم مرجع قضایی معدوم شد.
آقالر با تأکید بر رعایت بهداشت در امر صادرات، تصریح کرد: رعایت ضوابط بهداشتی موجب بالا رفتن کیفیت صادرات می‌شود.
وی ادامه داد: در همین راستا با تلاش کارشناسان دامپزشکی و رعایت قوانین و مقررات قرنطینه‌ای، بهداشتی بر صادرات بیش از 713 تن انواع آبزیان تازه، 10 هزار و 856 کیلوگرم عسل و 106 هزار و 818 کیلوگرم ماهی مرکب به کشورهای حاشیه خلیج فارس نظارت بهداشتی دامپزشکی صورت گرفته است
منبع : خبرگزاری فارس

دیدگاه خود را بیان کنید