سند توسعه شیلات استان خوزستان تدوین می‌شود

شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۱ بازدید

سند توسعه شیلات استان خوزستان تدوین می‌شود
معاون برنامه ریزی استاندار خوزستان گفت: سند توسعه شیلات استان خوزستان براساس سندهای دیگر توسعه استان تدوین می‌شود.
امید حاجتی امروز در نشست ستاد توسعه شیلات خوزستان با اشاره به ضرورت توسعه شیلات استان اظهار داشت: سند توسعه شیلات استان خوزستان براساس سندهای دیگر توسعه استان تدوین می‌شود.
وی با اشاره به گونه‌های ماهی که به «ماهی اقتصادی» در استان خوزستان شناخته می‌شوند، عنوان کرد: اداره کل محیط زیست استان خوزستان و اداره کل شیلات تا پایان امسال طرح‌های مطالعاتی خود را انجام می‌دهند تا در این باره تصمیم گیری شود.
معاون برنامه ریزی استاندار خوزستان گفت: اداره کل شیلات خوزستان گزارشی درباره آسیب ماهی‌های مهاجم به محیط زیست ارائه داد و در حال حاضر کارهای بررسی برای مهار این گونه ماهی‌ها در حال انجام است.

وی افزود: برای توسعه شیلات استان خوزستان باید از ظرفیت همه دستگاه‌ها استفاده کرد و باید از ظرفیت آب‌های پشت سد، تالاب‌ها و پساب‌ها که در اختیار سازمان آب و برق خوزستان استفاده کنیم.

حاجتی درباره توسعه شیلات خوزستان در طرح 550 هزار هکتاری بیان کرد: به دنبال معرفی زمین‌های مناسب پرورش ماهی توسط وزارت نیرو به جهاد نصر هستیم تا از منابع آبی مستقیم و پساب‌هایی که قابلیت پرورش ماهی دارند استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: سازمان جهاد نصر پیشنهادی مبنی بر پرورش ماهی در سواحل خلیج فارس ارائه داده که تاکنون سازمان محیط زیست موافقت جهت بررسی شرایط را اعلام کرده است.
منبع: تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید