سرانه‌ی مصرف ماهی در بروجرد 5.8 کیلوگرم

پنج‌شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۳ بازدید

سرانه‌ی مصرف ماهی در بروجرد 5.8 کیلوگرم
مسئول شیلات بروجرد گفت: احداث بازار عرضه‌ی بهداشتی و استاندارد محصولات شیلات، حلقه‌ی مفقوده‌ی فرآیند تولید تا مصرف آبزیان را تشکیل می‌‎دهد.
غلامحسین اکبری اظهار کرد: سرانه‌ی مصرف آبزیان در کشور حدود هشت کیلوگرم بوده و این در حالی است که سرانه‌ی مصرف ماهی در شهرستان بروجرد 5.8 کیلوگرم است.

وی افزود: یکی از علل اصلی پائین بودن سرانه‌ی مصرف ماهی و فرآورده‎های دریایی توسط مردم بروجرد کمبود مکان عرضه‌ی بهداشتی و استاندارد آبزیان در شهرستان است. این عامل به همراه کمبود صنایع بسته‎بندی و فرآوری آبزیان رغبت مصرف‎کننده‌ی را تا حدودی به مصرف این محصول با ارزش کاهش داده است.

مسئول شیلات بروجرد ادامه داد: در این شهرستان با وجود افزایش نرخ رشد عرضه و تقاضا، رشد بازار‌ها(فروشگاه‎ها) صرفاً در قالب سنتی و بدون زیر ساخت‎های مناسب انجام شده است. با احداث سامانه‎های عرضه‌ی استاندارد آبزیان در شهرستان می‌‎توانیم شاهد تشکیل و آغاز به کار شبکه‎های نوین عرضه‌ی آبزیان در سطح شهرستان باشیم.

اکبری تصریح کرد: عدم سهولت دسترسی و اطمینان به محصولات آبزی به تبع «نبود بازار» و نبود نظارت، کنترل و ضابطه‎های قانونی، شهروندان بروجردی را در تصمیم خرید ماهی مردد می‌کند
منبع : باشگاه خبرنگاران

دیدگاه خود را بیان کنید