محصولات دریایی ایران بی نظیر است

جمعه ۱۶ خرداد ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۰ بازدید

محصولات دریایی ایران بی نظیر است
مدیر عامل سازمان بین المللی اطلاعات بازاریابی و مشاور فنی خدمات برای محصولات شیلات در منطقه آسیا و اقیانوسیه، محصولات دریایی ایران را از نظر طعم و کیفیت بی نظیر دانست و گفت که جنوب شرق آسیا نیازمند محصولات دریایی ایران است و با برنامه ریزی مناسب می توان بازار مناسبی برای این محصولات در این منطقه جهان ایجاد کرد.
عبدالبصیر محمد در حاشیه هفدهمین نمایشگاه سالانه صنایع کوچک در کوالالامپور به خبرنگار ایرنا، گفت که مالزی نیز ظرفیت صادرات کالا به ایران را دارد و این موضوع در دستور کار بخش شیلات این کشور قرار گرفته است.

وی تاکید کرد که با توجه به وجود فرصت ها و ظرفیت های زیاد در ایران می توان امیدوار بود تبادلات تجاری ایران و مالزی در زمینه های مختلف رشد قابل توجهی داشته باشد.

این مقام بلندپایه شیلات مالزی اظهار امیدواری کرد تولیدکنندگان صنایع کوچک ایران به ویژه در بخش شیلات وارد بازار مالزی شوند و گفت ˈمالزی مشتاق حضور ایرانیان در بازارهای مختلف استˈ.

وی از فعالان ایرانی بخش شیلات دعوت کرد در نمایشگاه بین المللی غذای دریایی مالزی که از 19 تا 21 ژوئن (29 تا 31 خرداد) در مرکز تجارت جهانی پوترا (پی.دبیلو.تی.سی) شهر کوالالامپور برگزار می شود، شرکت کنند.

عبدالبصیر محمد پس از دیدار و گفت وگو با نمایندگان شرکت های ایرانی حاضر در نمایشگاه صنایع کوچک در کوالالامپور، تاکید کرد که شرکت های ایرانی با برنامه ریزی مناسب می توانند سهم قابل توجهی از بازار شیلات را در بازار جهانی به خود اختصاص دهند و از این رهگذار منافع اقتصادی خود را تامین کنند.

هفدهمین نمایشگاه سالانه صنایع کوچک مالزی عصر روز چهارشنبه با حضور شرکت های تولیدی و صنایع کوچک از چند استان ایران در مرکز همایش های شهر کوالالامپور گشایش یافت.

شرکت های ایرانی 10 غرفه از این نمایشگاه سه روزه را به خود اختصاص داده اند و ایران پس از انگلستان بیشترین غرفه این دوره از نمایشگاه سالانه صنایع کوچک مالزی را در اختیار دارد.

شرکت هایی از استان های همدان، قزوین، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، آذربایجان شرقی و غربی، بوشهر و خوزستان محصولات تولیدی خود را در این نمایشگاه مالزی عرضه کرده اند.

درهفدهمین نمایشگاه صنایع کوچک مالزی بیش از 350 غرفه از 74 شرکت حضور دارند که در مقایسه با سال گذشته 40 درصد افزایش نشان می دهد.

پیش بینی شده است در این نمایشگاه 150 نشست بین 30 شرکت چند ملیتی برگزار شود تا به توافقات تجاری دست یابند و همچنین 10 هزار بازدید کننده از این نمایشگاه دیدن کنند
منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی

دیدگاه خود را بیان کنید