تولید ۵۴۰ میلیون قطعه بچه میگو در استان بوشهر

یک‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۲ بازدید
تولید ۵۴۰ میلیون قطعه بچه میگو در استان بوشهر
مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: برای ذخیره سازی و پرورش میگو در اراضی پرورشی بوشهر، تاکنون ۵۴۶ میلیون قطعه بچه میگو در ۱۰ مرکز تکثیرمیگو تولید شده است
حسین بهمنیاری با بیان اینکه عملیات تولید بچه میگو در 10 مرکز تکثیر در استان بوشهر از نیمه دوم اردیبهشت آغاز شده اظهار کرد: امسال این مراکز یک‌میلیارد و 200 میلیون قطعه بچه میگو تولید می‌کنند که برای پرورش به مراکز پرورش تحویل می‌دهند.
وی با بیان اینکه عملیات ذخیره سازی میگو نیز در 3هزار و 500 هکتار از اراضی ساحلی استان بوشهر آغاز شده تصریح کرد: تاکنون 340 میلیون قطعه بچه میگوی 15 روزه در یک‌هزار و 206 هکتار اراضی پرورشی ذخیره سازی شده که 206 میلیون بچه میگو دیگر برای ذخیره سازی آماده است.
مدیرکل شیلات استان بوشهر از تولید 500 میلیون زیر مرحله بچه میگو خبرداد و گفت: عملیات تولید 500 میلیون قطعه بچه میگو دیگر آغاز شده که تا چند روز آینده این میزان بچه میگو تولید و برای پرورش در استخرهای پرورشی ذخیره سازی می‌شود.
بهمنیاری با بیان اینکه امسال 10 مرکز در 3 هزار و 500 هکتار در پرورش میگو در استان بوشهر فعال هستند خاطرنشان کرد: شیف، دلوار، مند، بردستان، رودحله ، رود شور، بندرریگ، گناوه و دیلم از مناطق پرورش میگو در استان بوشهر است که پیش بینی می‌شود12 تا 15هزار تن میگو در این اراضی تولید شود.
وی از واگذاری هشت هزار هکتار اراضی پرورش میگو دراستان بوشهر به سرمایه گذاران بخش خصوصی خبرداد و گفت: این اراضی بدون پرداخت تسهیلات و تنها با سرمایه بخش خصوصی فعال می‌شود که تحول شگرفی در چرخه تولید میگو در استان ایجاد می کند.
بهمنیاری بر ضرورت برق رسانی به سایت‌های پرورش میگو در استان بوشهر تاکید کرد و افزود: با برق‌دارشدن و آبرسانی به اراضی پرورش میگو تولید این اراضی که هم اکنون سه تن در هکتار است، به دو برابر افزایش می‌یابد.
مدیرکل شیلات استان بوشهر بیان کرد: هم اکنون چهار سایت پرورش میگو دراستان بوشهر آماده برق رسانی است.
وی با بیان اینکه 70 درصد میگوی کشور در استان بوشهر تولید می‌شود افزود: در استان بوشهر در سال گذشته 9 هزار تن میگوی پرورشی تولید شد که بیش از 70 درصد تولید میگوی پرورشی کشور را به خود اختصاص داده است
منبع : خبرگزاری تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید