پرورش ماهی در قفس تولید ثروت 2 هزار میلیارد تومانی از دریای مازندران است

یک‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۶۱ بازدید

پرورش ماهی در قفس تولید ثروت 2 هزار میلیارد تومانی از دریای مازندران است
مدیرکل شیلات مازندران گفت: پرورش ماهی در قفس تولید ثروت 2 هزار میلیارد تومانی از دریای مازندران است
حسن حبیب‌نژاد در جلسه ستاد ساماندهی سواحل که در استانداری مازندران برگزار شد، اظهار داشت: دریای خزر یکی از کانون‌های موثر اقتصادی و تجاری در مازندران است.
وی شیلات را یکی از کانون‌های تولید ثروت در سواحل مازندران دانست و ادامه داد: طبق مطالعات شرکت نروژی از آب شور دریای خزر با استفاده از پرورش ماهی در قفس می‌توان برای 20 هزار نفر شغل، 200 هزار تن تولید و 2 هزار میلیارد تومان ثروت تولید کرد.
وی تولید ثروت و ایجاد اشتغال را از نیازهای استان دانست و گفت: برای استفاده از ظرفیت شیلاتی دو سال گذشته طرح پرورش ماهی در قفس به صورت پایلوت همراه با ارزیابی‌های زیست محیطی در مازندران انجام شد.
این مسئول افزود: تاکنون سه طرح پرورش ماهی در قفس انجام شد اما این طرح بر اساس موافقت اصولی سرمایه‌گذار به 21 طرح می‌رسد.
وی با اشاره به اینکه برای توسعه پرورش ماهی در قفس نیازمند ایجاد اسکله در دریا هستیم، تصریح کرد: برای تحقق این مسئله 50 درصد اعتبار این بخش را شیلات و بقیه را استانداری تقبل کند.
حبیب‌نژاد پرورش و تولید گونه‌های آبزی بومی دریای خزر را در اولویت فعالیت‌های خود قرار داد و گفت: پرورش توسعه قزل‌آلا از مواردی است که در طرح پرورش ماهی در قفس مورد توجه قرار می‌گیرد
منبع : خبرگزاری فارس

دیدگاه خود را بیان کنید