تولید آبزیان در استان زنجان30 درصد رشد داشته است

چهار‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۶ بازدید

تولید آبزیان در استان زنجان30 درصد رشد داشته است
مدیر امور مرکز شیلات استان زنجان با اشاره به اینکه تولید آبزیان در استان زنجان در سه سال اخیر رشد داشته است گفت: در این میان تولید آبزی در استان در مجموع 30 درصد افزایش داشته و بالاترین رشد کشوری را دارد
محمود صیاد بورانی به میزان تولید آبزی در سال گذشته اشاره کردوافزود: در سال گذشته 9 هزار و 450 تن انواع ماهیان سردآبی و گرمابی در استان تولید شده است.
وی اظهار داشت: از این میزان 7 هزار و 300 تن ماهیان سرد آبی و دو هزار و 135 تن ماهیان گرمابی تولید شده است.
مدیر مرکز امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: تولید آبزی در استان زنجان نسبت به کشوری رشد داشته است.
صیاد بورانی گونه شاخص ماهیان سردآبی را ماهی قزل آلا و گونه شاخص ماهیان گرم آبی انواع کپور ماهیان را کپور علفخوار، کپور نقره ای، کپورسرگنده و کپور معمولی عنوان کرد.

وی گفت: تامین ماهی سالم و ارگانیک از سیاست های شیلات استان بوده که در این راستا تامین بچه ماهی سالم و بهداشتی به منظور جلوگیری از خوراندن آنتی بیوتیک در طول دوره پرورش از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: باوجود تنوع آب و هوايی، وجود منابع آبی مستعد، مطالعه پتانسيل های آبزی پروری استان، زنجان توليد انواع آبزيان با امكانات موجود را دارد و بیش از این هم تولید آبزی در استان رشد خواهد کرد.

صیاد بورانی یادآور شد: استان زنجان یکی از مناطق مستعد كشور برای توسعه آبزی پروری است.

وی در ادامه مصرف ماهی را در وعده غذایی بسیار مفید دانست و گفت: ماهی سرشار از ویتامین و فسفر بوده و ارزش غذایی به مراتب بالاتر از گوشت قرمز دارد.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان تصریح کرد: با اخذ استاندارد ISO كنترل كيفيت توسط دامپزشكی كشور صادرات انواع آبزيان به كشورهاي اروپايي نيز به خوبی در حال انجام است.

صیاد بورانی گفت: این مرکز در سال آتی در راستای توسعه آبزی پروری در استان برنامه ها و اقدامات کارشناسی شده را در دستور کاریی خود دارد.
وی از فعالیت بیش از 399 مزرعه آبزی پروری در استان زنجان خبر داد و گفت: این مزارع در تولید ماهیان سرد آبی و گرمابی فعالیت می کنند
منبع : خبرگزاری مهر

دیدگاه خود را بیان کنید