پرورش میگو در استان بوشهر دو برابر می‌شود

پنج‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۶۰ بازدید

پرورش میگو در استان بوشهر دو برابر می‌شود
معاون برنامه ریزی استاندار بوشهر گفت: پرورش میگو در استان بوشهر دو برابر می‌شود
رضا عوض پور در جلسه شورای برنامه ریزی و کار گروه اشتغال ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: باید بر بهبود فضای کسب و کار و تحقق آرمان های دولت تاکید داشته و این اراده جدی در مدیریت عالی استان در این زمینه را ارج گذاریم.
معاون برنامه ریزی استاندار بوشهر با بیان اینکه فضای موجود باید پرنشاط و پویا باشد تصریح کرد: با توجه به تلاش در حوزه های مختلف در این زمینه و حوزه های دیگر از جمله کشاورزی، شیلات و... به دنبال شکل گیری واحدهای ایجاد کننده تحول باشیم.
وی با بیان اینکه به سمت سرمایه گذاری های بزرگ مقیاس روی آورده ایم ادامه داد: از حیث سود آوری تولید پرورش میگو 9 هزار تن بوده و تمام تلاشمان را به کار بسته تا طی یک سال آینده به بالای 20 هزار تن برسیم.
اختصاص161 میلیارد ریال به مشاغل خانگی
عوض پور با بیان اینکه خیلی ها نگاهشان معطوف به این کارگروه است، افزود: باید تلاشمان را برای پیش برد بهتر و تسریع اهدداف مورد نظر به کار بسته تا به اعتمادها پاسخ دهیم.
وی با بیان اینکه باید تعامل بین بانک‌ها و دستگاه‌ها بهتر شود خاطرنشان کرد: در سال گذشته از محل مشاغل خانگی و خود اشتغالی 16 میلیارد و 15 میلیون تومان معادل 85 درصد در سیستم بانکی منجر به پرداخت شده است.
معاون برنامه ریزی استانداری ادامه داد: تسهیلات مورد نیاز را جذب کرده و تا هفته آینده همکاران اعتبارات مورد نیاز را به جذب 100 درصد برسانند.
وی تاکید کرد: بانک ها باید برای اخذ مصوبه مربوطه پیگیری بیشتری داشته و تمامی بانک هایی که تکلیفشان مشخص نیست فقط یک هفته وقت دانرند با مراجعه به مدیران مربوطه تکلیف خود را روشن کنند.
عوض پور با بیان اینکه دستگاه‌ها پای کار در مشاغل خانگی و خود اشتغالی نیستند اظهار داشت: کارهای لازم و واحد برای طرح های 70 درصد را به سرانجام رسانیده و این موضوع از طریق صندوق توسعه ملی قابل حل است.
مصوبات نشست شورای برنامه‌ریزی استان بوشهر
در این نشست به موضوع مشاغل خانگی با سرمایه 40 میلیارد و 850 میلیون ریال، خود اشتغالی با سرمایه 115 میلیارد و 392 میلیون ریال اشاره شد.
در این جلسه مجتمع فرهنگی آموزشی و تجاری با اشتغال زایی 15 نفر و هزینه 19 میلیارد و 279 میلیون ریال مصوب شد.
طرح فناوری اطلاعات، ارتباطات، سیستم های امنیتی و ردیابی مبتنی بر فناوری با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد و 385 میلیون ریال و اشتغال‌زایی چهار نفر با هدف شناسایی و ردیابی پرسنا، تجهیزات و خودرو و.. به تصویب رسید.
هم چنین تولید بستنی یخی و ژله شرکت تعاونی در گناوه با کل سرمایه 20هزار میلیون ریال و اشتغال زایی 10 نفر به تصویب رسید.
در این نشست همچنین طرح تکمیل جایگاه توزیع سوخت در دیر با هزینه ای بالغ بر 13هزار میلیارد ریال سرمایه، گلخانه سبزی و صیفی در دشتستان با دو هزار و 700 میلیون ریال سرمایه و شرکت پرورش میگو کرانه مند با پنج‌هزار و 700 میلیون ریال کل سرمایه گذاری به حوزه های مربوطه برگشت خورده تا پس از بررسی های بیشتر در دستور کار قرار بگیرد
منبع : خبرگزاری مهر

دیدگاه خود را بیان کنید