بازدید مسئولان شیلات هرمزگان از مرکز بازسازی ذخایر آبزیان جنوب کشور

دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۷ بازدید

بازدید مسئولان شیلات هرمزگان از مرکز بازسازی ذخایر آبزیان جنوب کشور
مدیرکل دفتر بازسازی ذخایر آبزیان شیلات ایران و جمعی از مسئولین و کارشناسان شیلات هرمزگان از نزدیک روند فعالیت‌های انجام شده در مرکز بازسازی ذخایر آبزیان جنوب کشور – کلاهی بازدید کردند
مدیرکل شیلات هرمزگان در حاشیه این بازدید با اشاره به اینکه اجرای طرح تکثیر میگوی گونه موزی و رهاسازی بچه میگو در دریا با هدف بازسازی ذخایر صورت می‌گیرد، گفت: این طرح و همچنین بازسازی ذخائر آبزیان به منظور احیاء، ترمیم، افزایش و حفاظت از ذخائر و اکوسیستم‌های طبیعی آبزیان و همچنین توسعه پایدار حرفه صیادی در اداره کل شیلات استان هرمزگان آغاز شده است.
سید پرویز محبی افزود: به همین منظور و همچنین با توجه به اهمیت این موضوع از نزدیک روند فعالیت‌های انجام شده در این بخش توسط مسئولان شیلات هرمزگان مورد بازدید و بررسی قرار می‌گیرد.
وی تصریح کرد: افزایش صید از دریا، افزایش صید میگو در صیدگاه‌ها، افزایش سرانه مصرف آبزیان در کشور، جبران اثرات برداشت بی‌رویه از ذخائر و افزایش ذخائر جمعیت کاهش یافته تعادل و توازن در ذخائر و اکوسیستم دریایی از دیگر اهداف اجرای این طرح است.
محبی بیان داشت: در حال حاضر با توجه به اهمیت ذخائر میگو در استان و کاهش ذخیره‌گاه‌های طبیعی آن، با صید مولد وحشی از دریا و انتقال به مرکز تکثیر و بازسازی ذخایر آبزیان جنوب – کلاهی، کار تولید و تکثیر بچه میگو در این مرکز در حال انجام است.
مدیرکل شیلات هرمزگان افزود: بچه‌میگوهای تولید شده در استخرهای پرورشی به وزن یک تا سه گرم رسانده شده و سپس در دریا رهاسازی می‌شوند.
وی گفت: مطابق برنامه بازسازی ذخایر میگو، رهاسازی 40 میلیون قطعه بچه میگو در دستور کار شیلات استان هرمزگان قرار دارد که در مرحله نخست تکثیر گونه موزی در کلاهی در حال انجام است
منبع : خبرگزاری فارس

دیدگاه خود را بیان کنید