ضرورت حفظ تعادل و توازن در ذخائر و اکوسیستم دریایی

دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۱ بازدید

ضرورت حفظ تعادل و توازن در ذخائر و اکوسیستم دریایی
مدیر کل شیلات هرمزگان با اشاره به اینکه اجرای طرح تکثیر میگوی گونه‌ی موزی و رهاسازی بچه میگو در دریا با هدف بازسازی ذخائر انجام می‌شود، گفت: این طرح هم‌چنین بازسازی ذخائر آبزیان بمنظور احیاء، ترمیم، افزایش و حفاظت از ذخائر و اکوسیستم‌های طبیعی آبزیان هم‌چنین توسعه‌ی پایدار حرفه‌ی صیادی در اداره‌کل شیلات استان هرمزگان آغاز شده است.
سیدپرویز محبی افزود: از همین‌رو با توجه به اهمیت این موضوع از نزدیک روند فعالیت‌های انجام شده در این بخش توسط مسئولان شیلات هرمزگان بازدید و بررسی می‌شود.
وی تصریح کرد: افزایش صید از دریا، افزایش صید میگو در صیدگاه‌ها، افزایش سرانه‌ی مصرف آبزیان در کشور، جبران اثرات برداشت بی‌رویه از ذخائر و افزایش ذخائر جمعیت کاهش یافته تعادل و توازن در ذخائر و اکوسیستم دریایی ضروریست و از دیگر اهداف اجرای این طرح است.
محبی ادامه داد: هم‌اکنون با توجه به اهمیت ذخائر میگو در استان و کاهش ذخیره‌گاه‌های طبیعی آن، با صید مولد وحشی از دریا و انتقال به مرکز تکثیر و بازسازی ذخائر آبزیان جنوب – کلاهی کار تولید و تکثیر بچه میگو در این مرکز در حال انجام است.
مدیر کل شیلات هرمزگان افزود: بچه میگوهای تولید شده در استخرهای پرورشی به وزن 1 تا 3 گرم رسانده شده و سپس در دریا رهاسازی می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: مطابق برنامه‌ی بازسازی ذخائر میگو، رهاسازی 40 میلیون قطعه بچه میگو در دستور کار شیلات استان هرمزگان قرار دارد که در مرحله‌ی نخست تکثیر گونه‌ی موزی در کلاهی در حال انجام است
منبع : خبرگزاری ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید