اداره شیلات شهرستان خلخال افتتاح شد

سه‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۲ بازدید

اداره شیلات شهرستان خلخال افتتاح شد
طی مراسمی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی اداره شیلات شهرستان خلخال به عنوان نخستین اداره شهرستانی افتتاح شد
فرماندار شهرستان خلخال در مراسم افتتاح اداره شیلات این شهرستان اظهار کرد: اداره شیلات شهرستان خلخال با هدف خدمت‌رسانی بیشتر در حوزه آبزی‌پروری به مردم این شهرستان افتتاح شد.
مهدی احمدی افزود: با آغاز به کار این اداره در خلخال بسیاری از مشکلات حوزه آبزی‌پروری در این شهرستان حل شده است و دیگر نیازی نیست که فعالان این عرصه برای حل مشکلات خود به مرکز استان مراجعه کنند.
وی تصریح کرد: در شهرستان خلخال بسترها و ظرفیت‌های مناسبی برای ایجاد اشتغال در حوزه آبزی‌پروری وجود دارد و باید در این حوزه اهتمام جدی داشته باشیم.
فرماندار شهرستان خلخال ادامه داد: ظرفیت‌های آبزی‌پروری در شهرستان خلخال توسط کارشناسان آبزی‌پروری در خلخال احصا شده و در قالب برنامه‌های دو ساله و پنج ساله در توسعه آبزی‌‌پروری خلخال تاثیر‌گذار خواهد بود.
احمدی به وجود اقلیم‌های مختلف آب و هوایی در خلخال اشاره کرد و گفت: شمال و جنوب این شهرستان دو آب و هوای گرم و سرد و معتدل دارد که زمینه پرورش ماهیان سردآبی و گرم‌آبی را فراهم آورده است.
این مسئول تاکید کرد: شهرستان خلخال با داشتن بیش از 19 رودخانه فصلی و 19 رودخانه دائمی و بند‌های ذخیره آب در روستاها و بخش‌ها می‌تواند به فضای اشتغالزایی در حوزه تولید ماهیان سردآبی و گرم‌آبی تبدیل شود.
فرماندار شهرستان خلخال گفت: از طرح‌های آبزی‌پروری استقبال کرده و حمایت‌های لازم را انجام می‌دهیم تا شهرستان خلخال در حوزه‌ آبزی‌پروری در سطح استان جایگاه خود را کسب کند.
احمدی از مدیریت اداره‌کل شیلات استان اردبیل نیز خواست با توجه به تشکیل این اداره جدید در شهرستان خلخال نسبت به تجهیز امکانات اداری و فعالیت‌های مطالعاتی امکانات لازم را برای این شهرستان در نظر بگیرد.
مدیرکل شیلات استان اردبیل نیز با ابراز خوشحالی از تاسیس این اداره در خلخال گفت: انتظار می‌رود با وجود بستر‌های مناسب آبزی‌پروری در خلخال شاهد ارتقای این شهرستان با ایجاد اشتغال در حوزه آبزی‌پروری باشیم.
میر آرمان واعظی اظهار کرد: اداره‌کل شیلات استان اردبیل در سال گذشته به اداره‌کل تبدیل شده است و در فکر تجهیز ادارات شهرستان‌ها خواهیم بود و در حال حاضر نیز پیگیر این موضوع هستیم.
این مسئول یادآور شد: ظرفیت تولید آبزی در سال گذشته در خلخال 320 تن بوده که انتظار می‌رود این سقف به 500 تن در پایان سال 93 برسد و شهرستان خلخال با داشتن بسترهای مناسب برای تولید و حمایت از علاقه‌مندان به این کسب و کار می‌تواند به سقف بالای 2 هزار تن در سال برسد.
مدیرکل شیلات استان اردبیل از فعال شدن کار‌گروه ویژه استعدادیابی آبزی‌پروری در استان خبر داد و گفت: این کارگروه در شهرستان خلخال نیز مستقر شده و شرایط، امکانات و بسترهای مناسب برای آغاز فعالیت و تولید آبزیان مورد سنجش قرار خواهد گرفت.
سه شهرستان خلخال، پارس‌آباد و مشگین‌شهر که دارای ظرفیت بالای تولید ماهی و آبزی‌پروری هستند به اداره تبدیل شده و اداره شیلات شهرستان خلخال نیز امروز رسماً کار خود را آغاز کرد.
منبع : خبرگزاری فارس

دیدگاه خود را بیان کنید