رشد 15 درصدی تولید ماهیان زینتی آب شیرین در استان مرکزی

سه‌شنبه ۹ دی ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۶ بازدید

رشد 15 درصدی تولید ماهیان زینتی آب شیرین در استان مرکزی
مدیر امور شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی از رشد 15 درصدی تولید ماهیان زینتی آب شیرین در استان خبر داد
حسن اکبری اظهار داشت: در 9 ماهه منتهی به دی ماه سال جاری 9 میلیون و 325 هزار قطعه انواع ماهیان زینتی آب شیرین در استان تولید شده است.
وی تصریح کرد: این تعداد ماهی زینتی تولید شده که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل 15 درصد رشد داشته است در تعداد 35 واحد تکثیر و پرورش ماهیان زینتی استان واقع در شهرهای محلات، ساوه، اراک، تفرش و خنداب تولید شده است.
مدیر شیلات، امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی به بهره‌برداری دو واحد جدید تکثیر و پرورش ماهیان زینتی جمعاً ظرفیت 350 هزار قطعه در شهرستان تفرش و ساوه اشاره و اظهار کرد: همزمان با گرامیداشت دهه فجر نخستین کارگاه تکثیر و پرورش ماهیان زینتی شهرستان دلیجان که به روش مدار بسته اقدام به تکثیر و پرورش ماهیان زینتی می‌کند، در این شهر به بهره‌برداری خواهد رسید.

اکبری ظرفیت تولید این واحد را در سال حدود 250 هزار قطعه اعلام کرد و ادامه داد: در صورتی که آیین‌نامه بهداشتی مربوط به استقرار واحدهای تکثیر و پرورش ماهیان زینتی اصلاح شود و بتوان مجدداً تکثیر و پرورش ماهیان زینتی را در کاربری‌های مسکونی دایر کرد این استان می‌تواند به قطب اول تکثیر و پرورش ماهیان زینتی کشور تبدیل شود.

وی به برگزاری دومین جشنواره انتخاب بهترین ماهیان زینتی کشور اشاره کرد و گفت: با هدف ایجاد انگیزه و شناسایی بهترین تولیدکننده ماهیان زینتی این جشنواره با همکاری بخش خصوصی و بسیج مهندسین کشاورزی استان در اردیبهشت سال آینده برگزار خواهد شد.

به گفته وی استان مرکزی علاوه بر شاخص بودن در تولید ماهیان زینتی حدود 90 درصد از صادرات رسمی ماهیان کشور را نیز به خود اختصاص می‌دهد.
منبع: خبرگزاری فارس

دیدگاه خود را بیان کنید