مصرف ماهی اثر معجزه آسایی در درمان بسیاری از بیماری ها دارد.

چهار‌شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۶ بازدید

مصرف ماهی اثر معجزه آسایی در درمان بسیاری از بیماری ها دارد.
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: بر اساس مطالعات انجام شده، مصرف ماهی اثر معجزه آسایی در درمان بسیاری از بیماری ها دارد.
محمود صیادبورانی افزود: مطالعات ثابت کرده مصرف ماهی اثرات معجزه آسایی در درمان بسیاری از امراض مثل پرفشاری خون، روماتیسم، ذات الریه، سردردهای میگرنی، بیماری های کلیوی و آسم دارد.
وی یادآورشد: امروزه مصرف ماهی و آبزیان به علت داشتن اسیدهای چرب اشباع نشده خاصی به نام 'امگا ـ 3'، درپایین آوردن چربی های نامطلوب خون مانند کلسترول تام و تری گلیسرید و در حفظ تعادل فشار خون و نگهداری آن در حد مناسب مؤثر است.
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان، چاقی را یکی از اختلالاتی دانست که بسیاری از افراد به آن مبتلا بوده و به علت عوارض ناگواری که در پی دارد، سلامت جامعه را دچار مخاطره می کند.

صیادبورانی اظهارکرد: ماهی به علت داشتن ترکیبات خاصی، موجب تحریک اکسیداسیون 'سوختن' چربی در بدن و در نتیجه کاهش توده چربی بدن شده و مصرف مداوم آن در برنامه غذایی هفتگی، به کاهش و نگهداری وزن در حد متعادل کمک می کند.

وی با تاکید بر اینکه مصرف ماهی در افزایش قدرت بینایی تاثرگذار است، خاطرنشان کرد: این مهم برای بهبود بینایی افراد سالمندی که دچار ضعف بینایی هستند، اهمیت قابل توجهی دارد.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان، پیشگیری از عفونت را از دیگر تاثیرات مصرف ماهی در سلامت انسان بیان کرد و گفت: با افزایش قدرت دفاعی بدن، انسان در مقابل عفونت ها مصون می ماند.

صیادبورانی با اشاره به اینکه مصرف ماهی و آبزیان برای خانم های باردار و شیرده نه تنها مفید بلکه بسیار ضروری است، تاکید کرد: این ماده غذایی در رشد مغز و تکامل عصبی جنین و کودک شیرخوار موثر است.

وی ادامه داد: مصرف ماهی در تنظیم طول مدت بارداری تاثیر دارد و چنانچه خانم های باردار در رژیم غذایی خود، مقدار کافی ماهی مصرف کنند موجب تعادل در این دوره، تعادل درنگهداشتن وزن جنین و وزن کودک هنگام تولد خواهد شد.

صیادبورانی با بیان اینکه ماهی دارای پروتیین مرغوب با قابلیت هضم آسان است، افزود: این ماده غذایی در پیشگیری از بروز بیماری های قلبی و عروقی نقش مهمی دارد، چرا که درصد زیادی از چربی های ماهی از نوع اشباع نشده بوده و میزان کلسترول گوشت ماهی پایین است.

وی تاکید کرد: با توجه به اهمیت و تاثیر مصرف ماهی در سلامت انسان، مدیریت شیلات و آبزیان استان زنجان جهت توسعه وترویج بیش از پیش آبزی مصرفی، بهینه کردن تولید وتامین سلامت جامعه درسال های اخیر گام های موثری در راستای فرهنگ سازی مصرف آبزیان به منظور افزایش سرانه مصرف ماهی در این استان برداشته است.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان، برگزاری دوره های آموزشی انواع روش های طبخ آبزیان، تهیه لوح های فشرده آموزشی طبخ آبزیان، تهیه وتوزیع کتاب آشنایی با طبخ آبزیان ودرج انواع فیلم ها، بسته های آموزشی و راه اندازی پورتال این را از جمله فعالیت ها و برنامه ریزی ها ذکر کرد.

صیادبورانی تاکید کرد: با توجه به نقش محوری بانوان از لحاظ طبخ و ترویج غذای سالم در خانواده، کلاس آشنایی با طبخ آبزیان در سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان طی دو روز و با حضوربیش از 60 نفر از بانوان شاغل در این سازمان برگزارشد.

وی اظهارکرد: در این دوره آموزشی فراگیران با نحوه فیله کردن ماهی، نحوه تشخیص ماهی تازه از فاسد و نحوه پخت هفت نوع غذا شامل دو نوع غذای سنتی' ماهی شکم پر، ته چین ماهی' وپنج نوع غذای فانتزی' کالازون، گراتین، لازانیا، کاناپ، ناگت' با استفاده از گوشت ماهی آزاد دریای خزر، قزل آلا، کپور و همچنین مزایای مصرف آبزیان آشنا شدند.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: پیش بینی می شود تا پایان امسال بیش از یکهزار نفر در کلاس های طبخ آبزیان شرکت کنند.

صیادبورانی خاطرنشان کرد: هفته آینده دوره های بیان شده برای بانوان شاغل در استاندازی زنجان و آموزش و پرورش با حضور 90 نفر برگزار خواهد شد.

وی افزود: سازمان ها و ادارات متقاضی جهت کسب اطلاع بیشتر برای برگزاری کلاس می توانند با شماره33137236تماس برقرار کنند.
منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی

دیدگاه خود را بیان کنید