گناباد ، دومين مرکز پرورش سيست آرتيما در کشور

دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۷ بازدید

گناباد ، دومين مرکز پرورش سيست آرتيما در کشور
مدیرکل امور شیلات و آبزیان خراسان رضوی گفت : گناباد بعنوان دومین مرکز پرورش quotation mark سیست آرتیما quotation mark در کشور انتخاب شده است.
مهدیزاده گفت: در حال حاضر طرح تولید سیست آرتمیا نخستین بار به صورت آزمایشی در استان خراسان رضوی،در آب های کال شور گناباد اجرا شده است و در آینده نیز این طرح گسترش خواهد یافت .
او این طرح را از جمله طرح های مصوب سفر استانی هیات دولت به خراسان رضوی ذکر کرد و گفت : آرتمیا به علت داشتن ارزش غذایی بالا به عنوان غذای زنده برای پرورش ماهیان زینتی کاربرد فراوان دارد.
مدیرکل امور شیلات و آبزیان خراسان رضوی با اشاره به اینکه آرتمیا را به صورت منجمد نیز می توان تولید و روانه بازار کرد، ادامه داد: قیمت هر کیلوگرم سیست آرتمیای خارجی 450 تا 460 هزار تومان است که با تولید داخلی آن این مبلغ به حدود 320 هزار تومان کاهش می یابد.
مهدیزاده همچنین آمادگی اداره کل امور شیلات و آبزیان خراسان رضوی را برای اختصاص هرگونه تسهیلات ریالی آ ارزی به بخش خصوصی در خصوص تولید و پرورش سیست آرتیما اعلام کرد.
آرتمیا یک سخت پوست کوچک آبزی است که در آب های با شوری بسیار بالا زندگی می‌کند.
این موجود در شرایط سخت محیطی اقدام به تولید سیست می کنند که این سیست ها می توانند تا چند سال به صورت نیمه فعال باقی بمانند و در صورت لزوم با فراهم سازی مجدد شرایط مساعد محیطی آرتمیای زنده تولید کرد .
دریاچه ارومیه نخستین و بزرگترین تولید کننده طبیعی «آرتمیا» در کشور است.
منبع: واحد مرکزی خبر

دیدگاه خود را بیان کنید