اجرای آزمایشی سهمیه‌بندی صادرات آبزیان گرم آبی در مرز شلمچه

چهار‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۹ بازدید

اجرای آزمایشی سهمیه‌بندی صادرات آبزیان گرم آبی در مرز شلمچه
دبیر کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی خرمشهر از اجرای آزمایشی سهمیه‌بندی صادرات آبزیان گرم آبی در مرز شلمچه خبر داد
احمد شریفات در خرمشهر، از سهمیه‌بندی صادرات آبزیان گرم آبی در مرز شلمچه خبر داد و اظهار کرد: این کار به صورت آزمایشی آغاز و تمام صادرکنندگان مرز شلمچه، بر اساس سهمیه‌بندی به امر تجارت پرداختند که این امر باعث تعدیل قیمت‌ها شده است.
وی با تاکید بر اینکه در اتخاذ این تصمیم تعادل در عرضه و تقاضا مدنظر قرار گرفته شده است، افزود: این امر سبب شد که تولید آبزیان ما ارتقا یافته و صادرکننده ما بتواند بازار خوبی در بخش آبزیان داشته باشد
دبیر کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی خرمشهر به روند تصمیم‌گیری در مورد اجرای طرح آزمایشی سهمیه‌بندی صادرات آبزیان اشاره کرد و گفت: در نخستین نشست هیئت رئیسه اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی خرمشهر مصوب شد که کمیسیون کشاورزی این اتاق بازرگانی برنامه ساماندهی صادرات آبزیان به کشور عراق را پیگیری کند.

این مسئول اضافه کرد: کمیسیون کشاورزی در این راستا از تمام دست‌اندرکاران تولید و صادرات دعوت کرد و از اتحادیه آبزیان خوزستان نیز خواست تا برنامه پیش‌بینی شده‌ای در امر صادرات به کمیسیون کشاورزی ارائه دهد.

شریفات گفت: این کار انجام گرفت و تمام ایده‌ها، افکار و نظرات تولید کنندگان را دریافت کردیم و برای بررسی آن‌ها کارگروهی متشکل از بخش دولتی، خصوصی و تعاونی‌ها تشکیل شد.

وی ادامه داد: این کارگروه به مدیریت رئیس ادراه صنعت معدن و تجارت و فرمانداری خرمشهر راه‌اندازی و دو نفر از اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی خرمشهر، یک نفر از اتاق تعاون خرمشهر، دو نفر از اتحادیه‌ها و دو نفر از صادرکنندگان در این کار گروه حضور داشتند.

دبیر کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی خرمشهر همچنین به شرح وظایف این کارگروه پرداخت و عنوان کرد: این کارگروه تشکیل شد تا تمام امور مربوط به صادرات آبزیان به کشور عراق را به صورت سهمیه‌بندی صادرات در اولویت کار تولید شرکت‌های آبزیان که برای ادامه فعالیت منع قانونی ندارد قرار دهد.

شریفات از تصویب میزان صادرات 150 تن در روز از مرز شلمچه خبر داد و گفت: در این کارگروه مصوب شد روزانه غریب به 150 تن ماهی گرم آبی صادرات به کشور عراق داشته باشیم که این رقم در گذشته حدود 300 تن بوده است.
وی در پایان خاطر نشان کرد: صادرات بی‌رویه باعث شده بود که تولیدات آبزیان کشور به نازل‌ترین قیمت در بازار عراق عرضه شود که اتاق بازرگانی خرمشهر با ورود به این کار توانست میزان تولید را ارتقا و بازار را طبق عرضه و تقاضا به طور دائم تنظیم کند
منبع: خبرگزاری فارس

دیدگاه خود را بیان کنید