مشکلات پرورش دهندگان ماهی گلستان بررسی می‌شود

چهار‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۴ بازدید

مشکلات پرورش دهندگان ماهی گلستان بررسی می‌شود
معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار گلستان گفت: خشکسالی سال‌های اخیر و کمبود آب در حوزه رودخانه اترک، مشکلاتی برای پرورش دهندگان ماهی در حوزه تالاب آلاگل بوجود آورده است.
علی مرگدری توضیح داد: این مشکلات مربوط به چند سال قبل است. استانداری گلستان و مجموعه دستگاه‌های مرتبط از جمله شیلات و امور آب استان و نیز برخی نمایندگان استان در مجلس طی دو سال اخیر تلاش‌های زیادی برای رفع مشکلات این تولیدکنندگان انجام داده‌اند. با وجود این تلاش‌ها به دلیل مدیریت ضعیف منابع آب دو استان خراسان شمالی و رضوی و مراعات نکردن سهم آب استان گلستان از رودخانه اترک و نیز مشکل خشکسالی‌های اخیر، مشکلات پرورش دهندگان ماهی در حوزه این رودخانه و تالاب آلاگل رفع نشده است.
وی با اشاره به برگزاری چندین نشست در سطح استانی و ملی برای رفع مشکل پرورش دهندگان ماهی در استان، خاطرنشان کرد: با وجود ارائه برخی پیشنهادات به تولیدکنندگان از جمله کاهش ظرفیت تولید به دلیل خشکسالی و کمبود منابع آب و یا تغییر شغل از پرورش ماهی به پرورش میگو در سایت گمیشان، متاسفانه از این پیشنهادات استقبال نشده است.

معاون استاندار گلستان گفت: موضوع مشکلات این تولیدکنندگان به کمیسیون اصل 90، ارسال شد که در نهایت، امروز 3 تن از اعضای این کمیسیون به سرپرستی "عمران علی محمدی" به استان گلستان، سفر کردند تا ضمن بازدید، از نزدیک در جریان مشکلات مطرح شده قرار بگیرند و برای آن تصمیم گیری کنند.

وی، معوقات بانکی برخی پرورش دهندگان ماهی در حوزه اترک و تالاب آلاگل را از دیگر مشکلات آنان برشمرد و افزود: متاسفانه برخی از این افراد معوقات بانکی دارند و هنوز اقساط تسهیلات اخذ شده درسال‌های گذشته خود را به بانک‌ها استرداد نکرده‌اند
منبع: خبرگزاری ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید