رهاسازي 89 ميليون قطعه انواع ماهي در آبهاي گلستان

پنج‌شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۴ بازدید

رهاسازي 89 ميليون قطعه انواع ماهي در آبهاي گلستان
مدیرکل دفتر بازسازی ذخایر آبزیان شیلات ایران گفت: امسال حدود 89 میلیون قطعه انواع ماهی در استان گلستان تکثیر و رهاسازی شده است.
ناصر کرمی راد در بازدید از مراکز تکثیر و پرورش ماهیان خاویاری و استخوانی استان، گفت: از این میزان 87 میلیون و 630 هزار قطعه انواع ماهیان استخوانی و یک میلیون قطعه ماهی خاویاری است.
مدیرکل دفتر بازسازی ذخایر آبزیان شیلات ایران گفت: امسال میزان رهاسازی بچه ماهی تولید شده در شیلات گلستان رشد چشمگیری داشته و میزان رهاسازی ماهی کپور در برنامه 22 میلیون قطعه بوده که حدود 50 میلیون قطعه رهاسازی شده است
وی ادامه داد: رهاسازی ماهی کلمه نیز در برنامه 18 میلیون قطعه بوده که با تلاش و پیگیری معاونت صید شیلات گلستان این میزان به 20 میلیون قطعه رهاسازی شده و بقیه شامل بچه ماهی سفید و سایر گونه ها است.
به گفته کرمی راد، در گلستان سه مرکز تکثیر و پرورش وجود دارد که یک مرکز به طور اختصاصی در زمینه تکثیر و پرورش ماهیان خاویاری و دو مرکز در زمینه تکثیر و پرورش ماهیان استخوانی فعالیت می کنند.
وی با بیان اینکه 9 مرکز بازسازی ذخایر آبزیان در استانهای شمالی وجود دارد، تصریح کرد: این مراکز در زمینه تکثیر و پرورش انواع ماهیان استخوانی و خاویاری فعالیت می کنند.
کرمی راد افزود : در استان مازندران نیز یک مرکز در زمینه تکثیر و پرورش ماهیان خاویاری و یک مرکز نیز در زمینه ماهیان استخوانی فعالیت می کنند و در گیلان نیز دو مرکز تکثیر ماهیان خاویاری و یک مرکز تکثیرماهیان استخوانی وجود دارد.
وی هدف از این سفر را بررسی مسائل و مشکلات موجود در مراکز تکثیر و برنامه ریزی برای تکثیر و رهاسازی سال آینده اعلام کرد و افزود: شیلات ایران تلاش می کند با برطرف کردن موانع موجود میزان تکثیر و رهاسازی انواع بچه ماهی را با هدف حفظ این گونه ها و رونق اقتصاد جامعه صیادی انجام دهد.
وی یکی از اهداف مهم بازسازی ذخایر آبزیان را حمایت از جامعه صیادی برشمرد و افزود : در دریای خزر 13 هزار صیاد مشغول فعالیت هستند و با هدف حمایت از این قشر زحمتکش در برنامه پنج ساله رهاسازی انواع ماهیان را به 320 میلیون قطعه افزیش خواهیم داد.
مدیرکل دفتر بازسازی ذخایر آبزیان شیلات ایران افزود: با هدف حمایت از بخش خصوصی از این میزان حدود 70 تا 80 میلیون قطعه بچه ماهی نیز با همکاری بخش خصوصی تامین و رهاسازی خواهد شد
منبع: واحد مرکزی خبر

دیدگاه خود را بیان کنید