60کیلومتر از سد کرخه دچار آلودگی شدید زیست محیطی شد

جمعه ۱۹ دی ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۵ بازدید

60کیلومتر از سد کرخه دچار آلودگی شدید زیست محیطی شد
مدیرکل محیط زیست ایلام گفت: 60 کیلومتر از سد کرخه دچار آلودگی شدید زیست محیطی شد
غلامحسین کاظمی در ایلام اظهار داشت: برخورد یک دستگاه لودر با لوله نفت‌گاز در جنوب استان ایلام سبب آلودگی شدید سد دریاچه کرخه شد به طوری که بخش عمده‌ای از این سد را در بر گرفته است.
وی ادامه داد: بر اساس برآورد انجام شده تا کیلومتر 50 استان خوزستان نیز این آلودگی نفوذ و آب دریاچه را به شدت آلوده کرده و سطح دریاچه نیز آتش گرفته است.
این مسئول اضافه کرد: به محض اطلاع این دستگاه اجرایی از این موضوع مراتب تحت رسیدگی جدی قرار گرفت و پرونده‌ای در این رابطه تشکیل و به مراجع قضایی شهرستان آبدانان ارائه شده است. بخشی از این دریاچه در استان ایلام قرار داشته که مسئولیت رسیدگی به آلودگی سد کرخه در استان ایلام بر عهده این دستگاه اجرایی است.

کاظمی تصریح کرد: خسارت زیست محیطی شدیدی در منطقه حادث شده است و ماهیان این دریاچه دچار صدمات زیادی شده‌اند که مقامات قضایی شهرستان و استان ایلام در جریان این واقعه هستند.

مدیرکل محیط زیست ایلام گفت: بخشی از سد این دریاچه نیز در استان لرستان قرار داشته و بر اساس بررسی‌های صورت گرفته آن منطقه نیز آلوده شده و پرونده‌ای در این باره تشکیل شده است.

وی ادامه داد: مسئولان مرتبط در استان خوزستان از طریق شهرستان دزفول نیز پرونده‌ای در این رابطه تشکیل داده‌اند تا با متخلفین برخورد قانونی صورت پذیرد.

این مسئول اضافه کرد: با پیگیری‌های به عمل آمده اقدامات اولیه‌ای در ترمیم شکستگی لوله صورت گرفته و این روند استمرار دارد اما میزان ورود نفت‌گاز به دریاچه سد کرخه تا 60 کیلومتر آلودگی ایجاد و آبزیان را دچار خسارت کرده است
منبع: خبرگزاری فارس

دیدگاه خود را بیان کنید